Všetky verzie disponujú pohonom predných kolies a systém 4x4 nedostanete ani za príplatok. Na povrchu s horšou trakciou a v teréne má pomáhať príplatkový systém Advanced Grip Control. Ten ponúka 5 režimov trakčnej kontroly (Normal, Snow, Mud, Sand a ESC OFF) a asistent zjazdu z kopca, spolu s 18“ pneumatikami M+S.

Peugeot 3008 2. generácie prináša zaujímavý dizajn

Už na prvý pohľad pôsobí 2. generácia 3008 masívnejšie. SUV stojí na novej platforme EMP2. Auto narástlo na dĺžku o 80 mm na 4447 mm. Na šírku má 1841 mm a na výšku 1624 mm. Rázvor má hodnotu 2675 mm. Svetlá výška 219 mm naznačuje, že ide o plnohodnotné SUV. Hmotnosť začína pritom na hodnote 1325 kg. Nová 3008 dostala dizajn „ostrých línií“. K dispozícií sú aj LED svetlomety vpredu a vzadu. Za príplatok aj strecha v čiernej farbe.


Dôležitejšie je, že narástol priestor pre cestujúcich. Batožinový priestor ponúkne slušný základný objem 520 litrov. Po sklopení sedadiel až 1580 litrov. Zadné sedadlá sú delené v pomere 60:40. Vďaka sklápateľnému prednému sedadlu spolujazdca môžete v aute prevážať predmety dlhé až 3 metre. Peugeot prináša aj bezdotykové ovládanie kufra pomocou kopnutia pod nárazník.

V interiéri vás privíta sploštený volant (z hornej aj spodnej strany) a futuristický interiér. Aspoň tak ho opisuje marketingové oddelenie značky a oproti iným automobilkám vyzerá naozaj podstatne odlišne. Peugeot nazýva túto koncepciu kabíny ako i-Cockpit.


Okrem analógových tlačidiel tu nájdeme aj dva displeje. Prvý je uprostred palubnej dosky, má priemer 8“ a ovláda infotainment a základné funkcie (tie dokážete vyvolať aj tlačidlami pod displejom). Druhý s uhlopriečkou 12,3“ nahradil klasické budíky a okrem tradičných informácií zobrazuje aj navigáciu. Za príplatok si môžete objednať aj masážne sedadlá alebo osviežovač vzduchu s niekoľkými vôňami.

Interiér prekvapí skoseným volantom a orientáciou na vodiča

K dispozícii sú zatiaľ dva benzínové a dva naftové motory. Základom je prepĺňaná 1,2-ka PureTech s výkonom 96 kW (130 koní). Motor je dostupný so 6-st. manuálom alebo 6-st. automatom. Silnejšia jednotka 1,6 THP s výkonom 121 kW (165 koní) je dostupná len s automatom.


Naftovým základom je motor 1,6 BlueHDi s výkonom 74 kW (100 koní) a 88 kW (120 koní). Zaujímavejšou voľbou je 2,0 jednotka BlueHDI s výkonom 110 kW (150 koní) alebo 132 kW (180 koní). Slabšia verzia je s manuálom a silnejšia s automatom.


Všetky verzie disponujú pohonom predných kolies. Peugeot tak odráža skutočnosť, že väčšina ľudí jazdí s SUV po spevnených cestách, kde pohon 4x4 väčšinou nepotrebujú. Na povrchu s horšou trakciou a v teréne má pomáhať príplatkový systém Advanced Grip Control. Ten ponúka 5 režimov trakčnej kontroly (Normal, Snow, Mud, Sand a ESC OFF) a asistent zjazdu z kopca, spolu s 18“ pneumatikami M+S. Základné verzie však dostanú 17“ pneumatiky. Vrcholom sú naopak 19“ ľahkozliatinové disky.

Dve najvyššie výbavy GT Line a GT majú k dispozícii aj balík Driver Sport Pack. Ten prináša športovejší režim jazdy, teda tuhšie riadenie, ostrejšiu odozva na stlačenie plynového pedálu, ostrejšie správanie motora a automatickej prevodovky, inú farbu prístrojového panelu a zvýraznený zvuk motora (cez audiosystém). Vrcholné audio má 10 reproduktorov a pochádza od spoločnosti Focal.


Samozrejmosťou je parkovací asistent ako aj kamery, ktoré monitorujú okolie auta. Z bezpečnostných systémov nechýbajú automatické brzdy (AEB), udržanie v jazdných pruhoch, detekcia únavy vodiča, monitorovanie mŕtveho uhla a automatické prepínanie svetiel. Autá s automatickou prevodovkou majú aj adaptívny tempomat s funkciou úplného zastavenia.


Cena začína od hranice 19 990 €, ale najvyššia výbava GT má cenovku od 34 990 €.