Mitsubishi EVO je v obehu už nejakú dobu. Práve prichádza posledná limitovaná edícia v ľavostrannej verzii. Takže ak túžite po novom Eve, ktoré možno u nás legálne prihlásiť, je čas rozbiť prasiatko, vytiahnuť všetky dlhoročné úspory z vankúša, alebo ponožky, a poponáhľať sa k americkému dílerovi. V Brooklyne je totiž na predaj prvý kus tohto kultu! Cenovka Vás však rozhodne nepoteší.

Je celkom nezvyklé, aby japonské automobilky predávali svoje TOP modely mimo svoj domáci trh. A predsa tri diamanty spravili po čase výnimku. EVO Last Edition je k dispozícii konečne i mimo Japonsko. Momentálne prvý z 1600 kusov je na predaj u amerického dealera v Brooklyne, za astronomických 88 tisíc dolárov. Je ale trochu smutné, že motor so 473 koňmi, ktorý poháňal koncept, sa pod kapotu nedostal. Produkčná verzia má len 295 koní a 406 Nm. Tieto hodnoty sú stále nadpriemerné na preplňovaný štvorvalcový dvojliter. Isto sa ale pre solventného klienta nájde úpravca, ktorý by dokázal posunúť hranice agregátu omnoho ďalej. 

Motor teda v poslednej edícii zmenený nie je. Oproti štandardnému EVU ale došlo k úprave podvozku. Tlmiče dodali Bilstein, pružiny sú od Eibach. Silnému motoru a dobrému podvozku sekundujú brzdy od Brembo. Dobrým jazdným vlastnostiam napomáhajú i odľahčené disky od BBS. Pre prvý kus Final Edition v USA je typická krásna červená farba, doplnená o niekoľko emblémov. Na výber sú ale ďalšie 4 farby a kombinácia čiernej alebo bielej perleťovej strechy. V aute, ktoré je na predaj v Brooklyne, by sme ale márne hľadali krásne Reraco sedadlá. Čo je veľká škoda. Absencia, ktorá neskutočne zabíja interiér.

Nebýva zvykom, aby sa japonská automobilka podelila o výnimočné auto s ostatným svetom. EVO Final Edition je ale svetlou výnimkou a okrem Japonska ho možno dostať i v USA. Európa však obišla na prázdno.  

Keďže sa jedná o poslednú a relatívne rozsiahlu sériu (1600 kusov je predsa len dosť), uvidíme, ako rýchlo sa tieto kúsky rozpredajú. Každopádne je tu veľmi veľký predpoklad, že ich hodnota nebude rýchlo klesať, aj keď EVO X nikdy nedosiahlo taký úspech medzi nadšencami, ako EVO VIII a IX. Pôvodne sa hovorilo iba o 1000 kusovej sérii čisto pre Japonsko, nakoniec sa ale plány zmenili a vyrobených bude 1600 kusov (k dispozícii i v USA, Austrálii, na Novom Zélande a i.). Pekný rozdiel je vidno i v cene. Zatiaľ čo v USA za tento krásavec pýtajú 88 tisíc dolárov (cca 80 tisíc eur), v Japonsku by ste za túto sumu mali 2 a ešte by Vám ostalo! Tomu sa vraví marketing! 

Zdroj: Mitsubishi Brooklyn