Inžinieri Toyoty pracujú v plnom nasadení na modernizácii modelu GT86. Úpravy sa nedotknú len dizajnu, ale aj podvozka a motora. Na veľké zmeny si však nechajte zájsť chuť. Pôjde iba o „kozmetické“ úpravy.

 

Turbomotor nemá ten správny zvuk a nejde tak do otáčok, ako by si športové auto žiadalo.

GT86-tka prišla na trh v roku 2012, odvtedy ubehla nejaká doba a nastal čas na omladenie. Toyota chce predstaviť faceliftovaný športiak budúci rok. Tetsuya Tada, šéfinžinier Toyoty, prezradil na Tokijskom autosalóne, že zmeny sa dotknú motora, dizajnu a odpruženia. Tiež má prísť verzia s karbónovou strechou. Zmeny na motore by sa mohli vysporiadať s kritizovaným prepadom krútiaceho momentu v stredných otáčkach. Výrazne vyšší výkon ale nečakajte. Možné je, že nenarastie vôbec.

Facelift prinesie malé zmeny na dizajne, odpružení a motore

Naši austrálski kolegovia sa Tadu opýtali na použitie prepĺňaného motora zo Subaru WRX. „WRX Turbo nie je dobrým riešením z pohľadu budúcej spotreby paliva a produkcie CO2. Myslím si, že turbo je jednoduché riešenie. Vždy hovorím, že sa snažíme priniesť stále niečo nové a náročné,“ poznamenal Tada. Použitie downsizovaného motora podľa neho v športovom autom nie je vhodné. Turbomotor nemá ten správny zvuk a nejde tak do otáčok, ako by si športové auto žiadalo. „Najhoršie je to so zvukom. Motory s vysokým kompresným pomerom znejú takmer ako nafťáky a to je nuda,“ dodáva. Pritom ale nevylučuje, že ďalšia generácia GT86 by mohla prísť s menším turbomotorom a naznačil aj existenciu elektrického turbodúchadla.


Toyota pripravuje ďalšie malé športové kupé s názvom S-FR. Cenou, hmotnosťou aj výkonom podlezie GT86. 

 

Zdroj: motoring