Toto je silueta prvého auta značky Faraday Future. Prototyp by sme mali vidieť už v januári na výstave CES.

Faraday Future je automobilka, ktorá chce konkurovať Tesle. Hoci je zatiaľ opradená tajomstvom, má na to všetky predpoklady. Má totiž potrebný kapitál aj mozgy a začína s výstavbou fabriky v hodnote 1 miliardy dolárov.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Firma má dobré finančné zázemie

Nuž podľa zatiaľ známych informácií má. Spĺňa totiž všetky predpoklady, aby zo záhadami opradenej spoločnosti vyšiel skutočne reálny, použiteľný produkt. Firma má totiž evidentne dobré finančné zázemie. Stojí za ňou čínsky miliardár a magnát Jia Yueting. Zbohatol na firme LeTV, ktorú založil v roku 2004 a teraz sa rozhodol investovať do elektromobilov. Firma zatiaľ sídli v meste Gardena v Kalifornii, no už stavia fabriku za 1 miliardu dolárov v Nevade neďaleko Las Vegas. Na jej stavbu dokonca dostala od štátu Nevada investičné stimuly vo výške 335 miliónov dolárov a po jej dobudovaní by v nej malo pracovať 4 500 ľudí.

Jia Yueting, čínsky magnát, ktorý za projektom stojí finančne.

Vo Faraday Future momentálne pracuje približne 400 ľudí. Firma teda veľmi rýchlo rastie a najmä je schopná zamestnať skutočných odborníkov, čo je druhým predpokladom úspešného produktu. Viceprezidentom firmy a spoluzakladateľom je napríklad Nick Sampson, ktorý predtým pracoval v Tesle a podieľal sa na vývoji šasi pre Model S. Šéfdizajnérom je zasa Richard Kim, ktorý má na svedomí okrem iného dizajn BMW i8 a i3. Vo firme však pracuje napríklad aj Porter Harris, ktorý sa podieľal na vývoji batérií pre SpaceX, Silva Hiti z vývojového tímu hnacieho ústrojenstva pre Chevrolet Volt a mnoho ďalších ľudí, ktorí prišli z BMW, Ferrari, Land Roveru, alebo Lamborghini. 

Nick Sampson, viceprezident a spoluzakladateľ Faraday Future, pred tým pracoval v Tesle a podieľal sa na vývoji šasi modelu S.

Firma teda má peniaze aj mozgy. Kedy ale uvidíme prvý produkt? Nuž práce na prvom aute so značkou FF postupujú podľa ľudí z vnútra veľmi rýchlo a prvý prototyp by sme mali vidieť už v januári na výstave CES. Kedy firma začne s výrobou zatiaľ nie je presne známe. Niektoré zdroje uvádzajú už rok 2017, no pravdepodobnejší bude rok 2020, ktorý sa tiež objavil vo viacerých médiách. A aké má nové auto byť? Nuž podľa Sampsona je ich víziou vyrábať elektrické autonómne autá. Majú byť viac napojené na svojich užívateľov. To znamená, že auto automaticky rozpozná, kto v ňom sedí a napríklad pustí hudbu ktorú má rád, alebo ho bude navigovať na miesta (napr. reštaurácie, obchody a iné), ktoré by sa mu mohli páčiť podľa miest, ktoré navštevuje. Auto sa tak naučí jeho zvyky a mohlo by tiež poznať jeho rozvrh a prísť keď ho užívateľ potrebuje tam, kde sa práve nachádza. Tým sa dostávame k ďalšej vízii firmy, ponúkať autá, ktoré by slúžili viacerým ľuďom, alebo niečo ako autonómne taxi. Podľa Sampsona je totiž veľká skupina ľudí, ktorá jednoducho nechce vlastniť auto, radi by ho využívali iba keď ho potrebujú.

Na post šéfa dizajnu firma získala Richarda Kima, ktorý je zodpovedný napríklad za vzhľad BMW i8 a i3.

Takto Faraday Future prezentuje svoje plány. Firma je však zatiaľ opradená tajomstvom, čo vyvoláva mnohé špekulácie. Ako napríklad podozrenie, že za značkou FF sa skrýva niečo iné. Jednou z konšpiračných teórii je, že firma je jednoducho krytím pre projekt auta od firmy Apple. Nuž, pravdu odhalí až budúcnosť a už onedlho by sme mali vidieť aj zhmotnenú predstavu toho, čo Faraday Future prinesie na trh.