Až na malé úpravy sa na štart postaví takmer sériový Lexus CT 200h. Teda takmer...

A aké je teda pretekárske CT 200h? Toyota tvrdí, že takmer identické so sériovým modelom. Teda až na pár odlišností... Tou prvou je motor zväčšený z 1.8 na 2.4 litra. Nie je ťažké uhádnuť prečo, pôvodná jednotka totiž nebola zrovna ideálnym kandidátom na vytrvalostné preteky. Ďalšou zmenou sú nutné bezpečnostné úpravy, ako napríklad odľahčenie od zbytočností na palube, bezpečnostná klietka alebo výbava vodiča.

Čo sa ale na naše prekvapenie nezmenilo, a je identické so sériovým autom, je hybridný systém a batérie. Uvidíme teda, ako takúto záťaž vydržia. Za volant sa posadí Kumi Sato (pretekárka zo skúsenostiami, ktoré zbierala na aute Lexus IS 250), Masahiko Kageyama (pracovník z vývoja Toyota) a MinoruTakaki (podieľal sa na zdokonaľovaní bežných sériových modelov automobilky). Ako vidíte, aj v tomto prípade sa vsádza skôr na bežných ľudí od remesla ako na profesionálnych pretekárov. Koniec koncov, po minulé roky sa za volantom špeciálov objavoval aj samotný prezident automobilky Toyota, pán Akio Toyoda.

Pozrite si aj:

Toyota GRMN iQ Racing Concept

GAZOO Racing Lexus LF-A na 24h Nürburgring