Elektrický Jaguar I-Pace je bez pochýb technicky zaujímavým a premysleným autom. Okrem iného o tom svedčí aj zisk titulov svetové a európske Auto roka, zabodoval aj v Nemecku a na slávnom okruhu Nürbrurgring z neho urobili Race Taxi. Koniec koncov, vďaka pohonu všetkých kolies, výkonu 294 kW (400 k) a krútiacemu momentu 696 Nm dokáže z 0 na 100 km/h zrýchliť už za 4,8 s.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Pribrzdíme, lenže ktoré?

Ani výborné dynamické parametre však v niektorých reálnych situáciách na ceste nemusia pomôcť. Dokazuje to video zverejnené na YouTube kanáli km77.com, kde je zachytený priebeh klasického vyhýbacieho manévru, inak známeho pod názvom losí test. Maximálna rýchlosť, kedy dokázal Jaguar I-Pace celý manéver bezpečne zvládnuť, bola 73 km/h. Pri vyššom tempe Jaguar I-Pace medzi kužeľmi kapituloval a zásluhou zvláštnych reakcií stabilizačného systému predvádzal výraznú nedotáčavosť. Za všetkým zrejme stojí kombinácia vyššej pohotovostnej hmotnosti auta a zvláštnych algoritmov riadiacej jednotky stabilizačného systému, ktorý sa snaží vysokú rýchlosť prudko znížiť kolesom s najvyššou trakciou v danom momente. Stabilizačné systémy však takto zasahujú až v momente najvyššej núdze, kedy je prioritou maximálne spomalenie vozidla na úkor stability. Niekedy je však lepšie všetko vidieť, než o tom čítať. Pre reálnejší obraz o celom vyhýbacom manévri preto odporúčame pozrieť priložené video.