Česká automobilka aj materský koncern Volkswagen dlhodobo naznačujú, že Epiq bude spolu so sesterskými modelmi VW ID.2, Cuprou Raval či odvodeným crossoverom ID.2X patriť k elektromobilom s cenou od zhruba 25 tisíc eur.

Väčší Elroq sa na Slovensku momentálne predáva v základnom prevedení (170 koní, 55 kWh) s cenovým zvýhodnením za 31 510 eur, takže Škode nejaký manévrovací priestor určite ostane, nebude mať však jednoduchú pozíciu. S dĺžkou 4,1 metra sa bude musieť postaviť konkurentom, ako je nový Renault 4 E-Tech, Volvu EX30, ale tiež štvormetrovému Fiatu Grande Panda, ktorý sa dostal s 500-eurovou rezervou pod 25 tisíc.

S dodatkom Entry

Škoda vás bude chcieť presvedčiť platformou MEB Entry, ktorá má na rozdiel od známejšej a staršej MEB v základe poháňanú prednú nápravu. Aj táto zmena pomohla konštruktérom v spolupráci s dizajnérmi vydolovať zo zadnej časti batožinový priestor so základným objemom 490 litrov, čo je viac nielen so spomínanými konkurentmi, ale Epiq tým o 20 litrov prekoná dokonca aj väčší Elroq.

Aby bolo jasné, hovoríme zatiaľ o čísle platnom pre vlaňajší koncept, nepochybujeme ale o tom, že automobilka ho bude chcieť potvrdiť aj pre sériové vozidlo.

V stopách konceptu

Pokiaľ ide o dizajn, ten by mal tiež významne čerpať z konceptu Epiq a priniesť na trh predné i zadné svetlá v tvare písmena T a celkovo byť naladený na aktuálny štylistický smer Modern Solid.

Volkswagen už prezradil, že pre elektromobily tejto triedy pripravuje dve veľkosti trakčných batérií s kapacitou 38 a 55 kilowatthodín. Väčší akumulátor by mal byť schopný zabezpečiť dojazd podľa metodiky WLTP 380 kilometrov, ale podľa interných správ automobilka usiluje aspoň o 400 km.

Doraziť by mala aj verzia RS

ID.2 by mal poskytnúť systémom maximálny nabíjací výkon 125 kilowattov, čo by znamenalo schopnosť dostať sa z 10 na 80 percent za približne 20 minút. Podobné čísla očakávame od Škody, aj keď ich Česi do týchto chvíľ nepotvrdili.

Pokiaľ ide o motory, počítajte s viacerými výkonovými stupňami, pričom najvyššie bude stáť Epiq RS. Nechceme predbiehať, ak sa ale bude držať techniky VW, mali by zákazníci dosať 226 koní, ktoré zabezpečia zrýchlenie z miesta na stovku pod 7 sekúnd. Väčšina verzií by sa mala pohybovať na úrovni od 150 do 180 koní, čo by mal byť pre elektromobil tejto veľkosti rozumný kompromis medzi dynamikou a prevádzkovou efektivitou.