Fiesta, Mondeo, Galaxy a množstvo ďalších modelov tvoriacich kedysi základnú kostru predajov a úspechu Fordu v Európe sú preč...
Navyše onedlho vstúpi do histórie tiež Focus, takže automobilka bude na starom kontinente spoliehať už len na pár amerických strojov (Bronco, Mustang, Mach-E) a dva elektromobily vyvinuté spolu s VW (Capri, Explorer). Z bežných osobných modelov ostáva už len Puma a Kuga. To je celkom smutný obraz kedysi zdravej a silnej severoamerickej značky v Európe.
Už pod dozorom Detroitu
Postupný pád zašiel dokonca tak ďaleko, že centrále v Dearborne došla trpezlivosť a vlani v lete európskej pobočke zrušila samostatnosť. Tá bola totiž presvedčená, že jedinou správnou cestou sú elektromobily, skutočné čísla na trhu však Ford z tejto naivity (zdá sa) vyliečili.
V jednej chvíli sa dokonca zdalo, že pád modrého oválu je na tejto strane Atlantiku skoro nevyhnutný, podľa všetkého sa ale blýska na lepšie časy.
Záchrana na poslednú chvíľu?
Americký Ford sa rozhodol európsku dcéru podporiť novými investíciami, oznámil zamestnancom šéf značky v nemecky hovoriacich krajinách, Christoph Herr.
Ford sa európskeho trhu s osobnými automobilmi nevzdá, navyše chce nadviazať na minulé úspechy úplne novými modelmi. „Christoph Herr oznámil plány Jima Farleyho (najvyššieho šéfa Fordu – pozn. red.) týkajúce sa opätovného vývoja nových vozidiel v Európe. Už nechcú spoliehať len na dva elektrické modely, ktoré by čoskoro ostali v ponuke osamotené,“ potvrdil jeden z predajcov Fordu kolegom nemeckého Automobilwoche.
Podobnej záchrane veril len málokto
Hovorkyňa európskeho Fordu v Kolíne nad Rýnom sa k tejto informácii odmietla vyjadriť, zmenu kurzu vedenia koncernu však nezávisle potvrdil aj ďalší dôveryhodný zdroj. „Dnes to boli veľmi dobré správy,“ nechal sa počuť iný díler. „Máme vážne radosť, že budeme mať k dispozícii nové modely.“
Podľa predajcov zatiaľ nie je jasné, aký je rozsah plánovaných investícií do európskeho Fordu, ani o počte a zameraní oznámených nových modelov. Autorizovaní partneri však neskrývajú nadšenie a tak trochu i prekvapenie. Rozhodnutie v tomto rozsahu čakal v súčasnej situácii len málokto. „Je to pre nás obrovská úľava. Potrebujeme nové modely, nie však len elektromobily,“ priznal ďalší zástupca Fordu.
Je šanca na návrat Focusu?
Správy evidentne napĺňajú zamestnancov optimizmom. Ten pritom v posledných rokoch nebol v súvislosti s touto značkou na mieste. Ford škrtal jeden model za druhým a na jeseň navyše ukončí výrobu Focusu v továrni v Saarlouis.
zdroj: Automobilwoche