Hyundai v prvom polroku dodal na Slovensku zákazníkom 3708 vozidiel, čím sa zaradil na 5. miesto v rebríčku predajnosti. Najpredávanejším modelom bol, ako som už spomínal, druhý najmenší zástupca, teda i20.
Dominuje štvorvalcová atmosféra
Z neho díleri predali 1007 kusov, teda takmer tretinu všetkých dodaných Hyundaiov na Slovensku zabezpečila i20. V tesnom závese skončila i30, s 1004 kusmi a tretím bol Tucson s 882 kusmi. Asi nemusíme pripomínať, že tri najpopulárnejšie modely tvoria takmer 80 % všetkých registrácií značky.
Štvrté miesto modelu Kona zostalo výrazne viac vzadu, z tohto auta sa predalo 288 kusov. Ak sa vrátime ešte k i20, približne 55 % zákazníkov volilo atmosférický štvorvalec 1.2 a zvyšných 45 % pre zmenu trojvalec 1.0 TGDI.
Z modelu Tucson najčastejšie zákazníci volili benzínové motory, až 42 % uprednostnilo hybrid či plug-in hybrid. Zo segmentu čisto elektrických áut sa predalo 119 Hyundaiov, z toho Inster v počte 48 kusov, nasledoval Ioniq 5 s 25 kusmi a Ioniq 6 s 23 kusmi. Onedlho sa do predajní dostane veľké elektrické SUV Ioniq 9, ktoré môže doplniť predajné počty elektrických modelov.
zdroj: Hyundai