Volvo týmto priznáva, že jeho pôvodné plány postupného vyraďovania starých modelov so spaľovacími motormi a ich nahradením elektromobilmi nevychádza. Aby značka udržala záujem zákazníkov, bola nedávno nútená zmodernizovať desať rokov starú druhú generáciu XC90.

Pár rokov jej vďaka tomu určite ešte poslúži, zákazníci by ju však postupne prestali akceptovať, čo si automobilka patriaca pod čínsky koncern Geely samozrejme uvedomuje. Ak si ale myslíte, že to má tento modelový rad spočítané, ste na omyle.

Volvo potrebuje nový model

Budeme potrebovať novú XC90,priznal nedávno v rámci konferenčného hovoru s investormi generálny riaditeľ Volva Håkan Samuelsson, keď prednášal informácie o hospodárení automobilky za druhý kvartál tohto roka.

V rámci debaty poukázal tiež na fakt, že súčasná XC90 pochádza z roku 2015, inak povedané, jej moderná fasáda je tak trochu len pozlátko. V skutočnosti je to starý model, ktorý by za normálnych okolností skončil. Termín uvedenia nástupcu ale zatiaľ neprezradil.

Technika XC70

Håkan Samuelsson tiež naznačil, že by nová XC90 mohla dostať plug-in hybridnú techniku novej XC70 (na platforme SMA od Geely), ktorá bola v predpremiére odhalená v Číne vďaka tamojšiemu ministerstvu priemyslu a informačných technológií.

Všetky podrobnosti o ďalšom veľkom SUV nepoznáme, vieme ale, že v aute pracuje nový preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra, batéria s kapacitou buď 21,2 alebo 39,6 kWh a podľa všetkého pôjde o auto poháňané primárne elektromotormi, ktorým bude elektrickú energiu vyrábať uvedená spaľovacia jednotka.

Myslím si, že toto je niečo, čo by európski zákazníci mohli chcieť,“ povedal Håkan Samuelsson a dodal: „Plug-in hybridy s dlhším dojazdom sú riešením, ktoré budeme pravdepodobne potrebovať o niekoľko rokov dlhšie, ako sme si mysleli.“

Len pripomíname, že Volvo sa už v roku 2021 zaviazalo k tomu, že všetky jeho autá budú od roku 2030 už len batériové elektromobily, teda ani hybridy. Zhruba pred rokom však svoje zámery prehodnotilo.

zdroj: Autocar