Je vám nové Volvo XC70 sympatické a naopak vám zmena jeho identity z crossoveru na SUV neprekáža, respektíve naopak, vyhovuje vám? Potom dúfajte, že ho materský koncern Geely začne vyvážať aj do Európy.

Odhalené XC70 je totiž primárne určené pre čínskych zákazníkov, čo nakoniec dokazuje aj „pchin-jin“, teda tradičné čínske znaky v pravej dolnej časti veka batožinového priestoru. Tým samozrejme nehovoríme, že Geely neplánuje export, zatiaľ je však na podobné úvahy priskoro.

Rozmermi niečo medzi

Dizajn novinky nevybočuje z dnešného obvyklého scenára, svetlami i detailmi prakticky bez výnimky zapadá do súčasného štylistického smeru značky, aj keď za zmienku asi stoja jednoliate vertikálne zadné združené svetlá, ktoré boli na posledných SUV Volva delené.

Čínske XC70 má dĺžku 4815 mm, šírku 1890 mm a výšku 1650 mm pri rázvore náprav 2895 milimetrov. Aby ste sa trochu zorientovali, veľkosťou je to niekde medzi BMW X3 a X5.

Nový model je úplne prvým Volvom postaveným na najnovšej platforme SMA (Scalable Modular Architecture) a nad prednou nápravou pracuje 1,5-litrový preplňovaný benzínový štvorvalec BHE15-BFZ spoločnosti Aurobay (s hlavným sídlom vo Švédsku). Len pre úplnosť dodávane, že táto firma sa nedávno stala súčasťou konzorcia Horse Powertrain, ktoré vlastní Geely spolu s automobilkou Renault.

Motor je v iných čínskych modeloch spojený s trojstupňovou automatickou prevodovkou a maximálny výkon tejto sústavy je 163 koní. Musíme však dodať, že vo Volve XC70 môže byť naladená trochu inak.

Dve veľkosti baterky

Kvôli nedostatku informácií nie je momentálne jasné ani to, či celohliníkový spaľovací agregát môže priamo poháňať kolesá, pretože Autobay ho vyrába pre rôzne aplikácie, skôr to ale vyzerá, že jeho úlohou je len dobíjať batérie na palube.

Základné články typu LFP od čínskej firmy CATL majú kapacitu 21,2 kWh a čisto na elektrinu XC70 zvládne podľa metodiky CLTC 100 kilometrov. S vybitým akumulátorom má auto podľa výrobcu priemernú spotrebu len 5,85 litra benzínu na 100 km.

Väčšia trakčná batéria typu NMC má kapacitu 39,6 kWh a podľa CLTC predlžuje dojazd v elektrickom režime na 180 kilometrov. Spotreba tejto verzie po vybití vychádza na 6,55 l/100 km.

Základné Volvo XC70 jazdí na 19-palcových hliníkových diskoch a má pohotovostnú hmotnosť 2110 kg. Najlepšie vybavené kusy majú dvadsiatky, za príplatok až 21-palcové kolesá, ale počítajte s nárastom váhy na 2275 kg v závislosti na špecifikácii. Všetky prevedenia majú maximálnu rýchlosť obmedzenú na 180 km/h.

Nová XC70 bude uvedená na čínsky trh do konca tohto roka a Volvo dovtedy plánuje preskúmať obchodný potenciál vozidla aj na iných kontinentoch.

zdroj: Carscoops