Ako malý som rád listoval motoristickými časopismi. Väčšinou som si len pozrel obrázky, pretože bežné autá ma dizajnom nevedeli osloviť. No spomínam si jedno, na ktorom som mohol oči nechať, Porsche 911. Vtedy ma nezaujímali parametre ako hmotnosť, či zrýchlenie, to čo v očiach malého chlapca dávalo autám punc bolo: „Koľko to ide.“ Keď som potom 911-ku videl prvýkrát naživo, bolo vymaľované. Povedal som si, že raz musím také auto šoférovať.

Porsche 911 je stále rovnaké a stále krásne

Vďaka jazdanaporsche.sk sa môj detský sen splnil. Nebola to tá 911-ka, ktorý som obdivoval ako malý, ale novšie, lepšie a rýchlejšie Porsche 911 Carrera 4S generácie 997. Tento strieborný kúsok však nie je len taký obyčajný. Za zadnou nápravou síce má atmosférický 3,8 l 6-valcový boxer, na ňom však je Porsche Exclusive Powerkit. Jeho max. výkon je 300 kW, teda 408 koní. V kombinácii so 7-stupňovou PDK prevodovkou je to šialená mašina.

Prichádzam k autu, kde ma čaká Miro, dáva mi niekoľko podstatných informácií o aute. Nasadám, už sa mi auto začína páčiť. Sedím nízko, presne tak ako mám rád, volant bez zbytočností. Všetky ovládače na dosah ruky a predo mnou veľký otáčkomer. Pomaly vyrážam a veziem si striebornú 911-ku domov. Keď vychádzam na diaľnicu, mám také nutkanie poštekliť plyn trochu rezkejšie. Porsche reaguje okamžite, ten pocit keď zrýchľuje je úžasný a k tomu zvuk 6-valca, paráda!

911-ka okrem toho, že dobre vyzerá aj výborne jazdí

Diaľnica je prakticky len cesta rovno, tu si môžem akurát vychutnať rýchlosť, ale auto neukáže, čo sa v ňom skrýva. Duch Porsche drieme hlboko vo vnútri a je o brzdení na poslednú chvíľu a zákrutách. Dostávam nápad. Čo tak zobrať 911-ku na riadne kľukatú cestu? Najlepšie bývalú trať Majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu? To je revír pre takéto auto, Pezinská Baba. Zastavujem pri billboarde oproti vjazdu do depa. Brožúrka hovorí, Porsche 911 Carrera 4S zvláda stovku za 4,2 s. To stojí za skúšku. Plyn na podlahu a ide sa. Športiak ma tlačí do sedadla a ja si to užívam, zvuk, zrýchlenie, pocit z jazdy.

Auto ako stvorené na jazdenie

Po dlhej rovinke prichádzajú zákruty. Tri, dva, jedna, plné brzdy, teraz! Porsche nerobí hanbu svojej povesti, brzdí šialene, šialene dobre, až sa mi nechce veriť. Zatáčam, prichádza mierna nedotáčavosť, nič strašné, pretože táto 911-ka nie je zákerná, pekne mi dala vedieť čo sa deje, aby som trochu viac krútil volantom. Vo výjazde pomaly pridávam, výkon 408 k cítim každým zmyslom. To auto je úžasné! Zásluhu na parádnom prejazde majú iste aj pneumatiky. Chalani z jazdanaporsche.sk na 911-ke nešetria, obuli jej perfektné gumy Michelin Pilot Sport.

Kopcom som jazdil v režime Sport, ten je síce výborný, no to pravé zviera odtrhnuté z reťaze sa prejaví až v režime Sport+. Vtedy auto stvrdne ešte viac a prevodovka drží motor permanentne vo vysokých otáčkach. Jedna, dva, tri, PDK radí okamžite ako sa dotknem pádla, v momente je tam vyšší kvalt. Skúšam červené pole a v manuálnom režime nepreradí, ani za ten svet. Musím preradiť sám, tak sa mi to páči. Prichádza zákruta, dobrzďujem, podraďujem a vtedy sa to stane. PDK podraďuje s medziplynom - ja to auto milujem! Prišiel čas vyskúšať, ako si s nástrahami Baby poradí sama. Neveriacky dávam páku do polohy D. Vyrážam, prvá zákruta, za ňou ďalšia a ďalšia. Ľudia, ktorí navrhli túto prevodovku, museli mať niečo odkrútené na pretekoch, inak si to neviem vysvetliť. PDK podraďuje pred zákrutou, presne tak, ako by som to robil ja, radí vyšší stupeň až na hranici obmedzovača, to je priam neskutočné. Nikdy mi nepreradila počas prejazdu zákruty, vždy smerom dole pred a smerom hore vo výjazde, presne ako v pretekárskom aute. To sa stále bavíme o sériovej 911-ke.

So širokým úsmev sa vraciam z kľukatých ciest, Porsche 911 Carrera 4S je výnimočné a každému udrie do očí. Je jedno či je to chalan, baba, starý, mladý, každý sa za ním obzrie. Tie tvary a ten zvuk sú jedinečné, typické pre Porsche. Nezáleží na farbe, 911-ka je ikona, dlhé roky verná typickému dizajnu, svojská a zároveň veľmi dobrá. Kus krásneho auta, ktoré púta pozornosť kdekoľvek sa s ním objavíte.

V Porsche 911 veľký kufor nehľadajte.

Prichádza čas pomaly sa s Porsche rozlúčiť, moja posledná jazda so striebornou 911-kou. Užívam si posed, riadenie, spanilú jazdu a zvuk atmosférického 6-valca. Bola to nezabudnuteľná skúsenosť, ktorá ma len utvrdila v tom, že Porsche 911 je skutočné auto snov. Vďaka jazdanaporsche.sk som si mohol splniť detský sen a môžete si ten svoj splniť i vy, či už si strieborného tátoša prenajmete alebo vyskúšate niektorú zážitkovú jazdu z ponuky. Všetky informácie nájdete na stránke jazdanaporsche.sk, akúkoľvek jazdu na 911-ke odporúčam, istotne neoľutujete.

Stopky uprostred palubovky hovoria, že toto auto je vybavené príplatkovým balíkom Sports Chrono a aj vďaka nemu je toto Porsche 911 ako stvorené pre športovú jazdu.