Ako sme vás pred pár dňami informovali, automobilka Aston Martin pripravovala vo svojej kuchyni niečo špeciálne. A dnes celému svetu s hrdosťou predstavila to majstrovské dielo, na ktorom tak tvrdo pracovala: Aston Martin V12 Vantage S! Dámy a páni, práve sa pozeráte na najrýchlejší sériový Aston Martin všetkých čias. Jeho topspeed je totiž 330 km/h, čo je mimochodom ešte viac, než má raritný a ultra drahý ONE-77. Už na prvý pohľad sa jedná o nevšedné auto, o to viac, že sa aj v tomto prípade bude jednať o obmedzenú sériu pri príležitosti osláv stého výročia značky. Čo je teda pri tomto auto nové a čím sa odlišuje od zvyšku domácej stajne?

Okrem maximálky je toho samozrejme ďaleko viac. Napríklad dych berúci dizajn je to, čo stavia Aston Martin V12 Vantage S na úplne novú úroveň. Áno, nič zásadné ale tá kombinácia detailov a farieb. Z môjho pohľadu dokonalé! To najpodstatnejšie je však to, ako Vantage S jazdí. Môžeme s kľudným svedomím veriť automobilke ak tvrdí, že doposiaľ nič lepšie nevyrobila. Pod kapotou nacpala jedného z posledných mohykánov - atmosférický 5,9 V12 motor (takmer identický ako má Vanquish)  s parametrami 421 kW (573 k) a krútiacim momentom 620 Nm. Spriahnutý je so 7 st. automatom Sportshift III od spoločnosti Graziano, ktorý nahradil 6 st. manuál. Čudujete sa, prečo bude v ponuke len automat a nie manuál? Tak sa podržte, automatika je údajne v tomto prípade o 25kg ľahšia než manuál!

Aston Martin V12 Vantage S

Pohotovostná hmotnosť Vantage S je aj napriek odtučňovacej kúre masívnych 1665 kg, čo je ale aj tak o pár desiatok kg menej, ako pri sériovom Vantage V12 (ušetrilo sa na kolesách alebo na výfukovom trakte). Celá táto masa sa nesie na podvozku od firmy Bilstein a brzdí ju keramická brzdná sústava Brembo, ktorá má údajne svoj pôvod na One-77. Čas šprintu 0-100 km/h nebol oficiálne potvrdený, ale bude rozhodne atakovať 4s hranicu, možno až pod ňou!

Aston Martin V12 Vantage S

Vodič má možnosť si zvoliť jeden z troch jazdných režimov: Normal (idete k babičke na obed), Sport (idete od babičky z obedu) a Track (veziete babičku skratkou cez okruh). Každý jeden režim má priamy dosah na tuhosť tlmičov, odozvu plynového pedálu, rýchlosť a štýl radenia, odpor v riadení a samozrejme najmä na zvuk, ktorý tento aristokrat vydáva! Ak sa bojíte za volantom eSka, tak nechávajte stabilizačný systém zapnutý, pre tých odvážnejších je tu možnosť pohrať sa z dvoma režimami a skúšať, kam až siahajú ich zručnosti ale najmä odvaha...

Interiér Aston Martin V12 Vantage S

Ak patríte k tým, čo si môžu toto auto dovoliť tak, rozhodne neváhajte. Ponuka bude samozrejme obmedzená a prvé kusy dodané v priebehu tohta roka. Aj keď cena nebola zverejnená, po tejto edícií sa len tak zapráši. Otázka je, čo príde potom. Pokračovateľ tradície alebo niečo úplne nové? Nechajme sa prekvapiť, ale jedno je isté už teraz - musí nahradiť úspešný model, čo nebude také ľahké...