Redukcia hmotnosti je veľmi dôležitá pri pretekárskych autách, ak dokážete znížiť neodpruženú hmotnosť, tak je to fantastické. Je to dôvod, pre ktorý sa oplatilo Fordu posúvať hranice technológie.  Pre Shelby GT350R pripravili neskutočne dobrú novinku. Na auto budú montovať karbónové kolesá! Pridajú sa ku Koenigseggu One:1,  ktorý tiež používa karbónové disky.

Shelby GT350R len vďaka karbónovým diskom znížil neodpruženú hmotnosť o šialených 27,24 kg, na jednom kolese ušetrili neuveriteľných 6,81 kg!

Ford spolupracuje s austrálskou firmou Carbon Revolution. S výsledkom sú spokojný, nový disk váži len 8,16 kg, zatiaľ čo hmotnosť hliníkového by bola 14,97 kg. Na jednom kolese ušetrili 6,81 kg! To znamená, že len vďaka karbónovým diskom znížili neodpruženú hmotnosť o 27,24 kg a moment zotrvačnosti o 40%. Automobilka teraz upravuje charakteristiky magnetických tlmičov a pružín.

Karbónový disk na Shelby GT350R váži len 8,16 kg

Z nehôd vo Formule 1 a kope úlomkov roztrúsených okolo auta by sa mohlo zdať, že karbón je síce veľmi  tvrdý, ale aj krehký. Ford chce skoncovať s týmto nezmyslom. Vykonali rozsiahle testovanie, kde vrážali kolesom do obrubníka vo veľkej rýchlosti. Podľa modrého oválu dovolili ľahké disky zareagovať podvozku tak rýchlo, že sa náraz veľmi zmenšil. Testeri si mysleli, že došlo k omylu a experiment opakovali s rovnakým výsledkom.

Vďaka karbónovým diskom klesol moment zotrvačnosti o 40%

Počas testov zaznamenali teplotu brzdových rotorov až 900°C, čo je oveľa viac ako teplota tavenia hliníka (660,32°C) alebo horčíka (649,85°C). Ford a Carbon Revolution boli nútení zmeniť dizajn kolies, aby vyhovovali termálnym nárokom motoršportu. Použili veľmi tenký, takmer diamantovo tvrdý povlak, ktorý chráni karbón pred teplom. Rovnaký proces využívala NASA pri ochrane lopatiek turbín raketoplánu.

Zdroj: autoblog.com