Keď sa povie muscle cars, väčšina ľudí si predstaví Mustang. Veľké hranaté auto so silným motorom, ktoré dokáže ísť rýchlo len rovno a v zákrute mu to naloží priemerný európsky hatchback. A to je chyba. Nie, že by nemali americké autá stále veľké motory, ale inžinieri do ich útrob nasťahovali sofistikovanejšie nápravy. Výsledkom je auto, ktoré nie je rýchle na rovinkách, ale konečne aj v zákrutách.

 

Shelby GT350 R na Nordschleife s časom 7:32,19 ? Možno, zatiaľ ho nikto nepotvrdil...

Shelby GT350R je okruhová mašina.

Teraz si predstavte, že s novým Shelby GT350R údajne zajazdili na Nordschleife čas 7:32:19. To je dobrý čas, veľmi dobrý čas... Bohužiaľ zatiaľ oficiálne neoverený. Upravený Ford údajne prekonal také autá ako Audi R8 GT, Koenigsegg CCR aj CCX, Porsche 911 997 GT3 RS a dokonca aj Pagani Zondu F! Šialené! Keby to bol nový Ford GT nepoviem ani slovo. Ale toto je Mustang - hranatá americká krabica, ktorá popiera fyziku. Jasné so sériovým modelom toho nemá veľa spoločného. Ale to nemá ani minulá generácia najrýchlejších atmosférických Porsche 911, a aj tak ho dokázal Mustang prekonať. Vraj! Súčasná generácia Porsche 991 GT3 je rýchlejšia a ring dokáže zajazdiť za 7:25. Ford prekonal aj čas svojho najväčšieho rivala Chevrolet Camaro. Ešte v roku 2013 zajazdil pilot Camara Z/28 čas 7:37. Pre úplnosť musíme doplniť, že jazdil na vlhkej trati.

Oholením interiéru ušetrili pár kilogramov. Klimatizáciu a zadné sedačky nehľadajte...

Čo má teda toto zviera pod kapotou? 5,2 litrový V8 z modelu GT350. Výkon agregátu je viac ako 500 koní a 542 Nm. Motor nie je klasickou amerikou, tento má kľukový hriadeľ v jednej rovine. Riešenie, ktoré používajú pretekárske autá a európske superšporty. Výkon posiela na zadnú nápravu cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Shelby GT350R má oproti verzii GT350 nižšiu hmotnosť, vylepšenú aerodynamiku a ovládanie.

Model GT350R má karbónový predný splitter a karbónové zadné krídlo. Karbón sa v okruhovom Mustangu dostal aj na iné miesto. Na disky kolies. Tie ušetria oproti zliatinovým ekvivalentom takmer 24 kg neodpruženej hmotnosti. Ostrý Mustang dostal tiež okruhové naladenie podvozka. O spomaľovanie auta sa starajú 6-piestikové strmene Brembo a 15,5“ karbón-keramické kotúče. Verzia GT350R schudla oproti verzii GT350 o 59kg. V aute nenájdete zadné sedačky, či klimatizáciu.

 

Zdroj: evo, carscoops

Prečítajte si tiež: Chevrolet Camaro Z/28 zvládne Nordschleife za 7:37!