Muscle car je o tom, aby  išiel rovno a rýchlo. Tak si predstavuje silnú ameriku väčšina ľudí. Ideálna disciplína pre takéto auto by mal byť šprint na štvrť míle. No v Chevrolete si povedali, že amerika v ich podaní bude poriadne pretekárske auto. Zobrali najnovšie Camaro, vyhodili všetky zbytočnosti a napratali do neho poriadny motor. Potom Camaro zobrali na Nurburgring, aby dokázali, že amerika nie je len o šprinte.

Chevrolet Camaro Z/28 na Nordschleife porazilo také autá, ako Lexus LFA, Mercedes SLR McLaren alebo Mercedes SLS AMG!

Chevrolet postavil Camaro Z/28 veľmi dobre. Podarilo sa mi dosiahnuť čas 7:37,47 a Z/28 tak patrí medzi najrýchlejšie ameriky na Nordschliefe, je rýchlejšie ako Viper alebo Corvette. A nie len to. Camaro Z/28 za sebou nechalo aj zvučné mená ako posledné Porsche 911 Carrera S, Lexus LFA, Ferrari 430 Scuderia, Lamborghini Murcielago, Mercedes SLR McLaren, či SLS AMG.

Ako sa im to podarilo? Chevrolet v prvom rade nestaval auto na každý deň, Z/28 je pre fanúšikov rýchlej jazdy na okruhoch alebo kopcoch. Záruka sa preto vzťahuje aj na šantenie na okruhu. Camaro Z/28 schudlo 136 kg, jeho hmotnosť je teraz  1740 kg. Chevrolet z auta vyhodil všetko, čo nie je nutné pre schválenie do cestnej premávky, alebo nie je potrebné pre pretekárske auto. Nenajdete tu ani klimatizáciu, ani audiosystém!

Nenájdete tu ani 6,2 litrový prepĺňaný V8 LSA. Ten síce dokáže vyprodukovať 580 koní, ale Z/28 bol príliš ťažký. Prednosť preto dostal 7,0 atmosférický V8 LS7. Camaro z neho dokáže vytiahnuť 505 koní pri 6100 ot. a 652 Nm pri 4800 ot. Tento motor si určite pamätáte z Corvette Z06, v nej mal však o 15 Nm menej. Camaro Z/28 má oproti Corvette Z06 prepracované sanie a výfukové zvody. Výkon na zadné kolesá prenáša 6-stupňová manuálna prevodovka a samosvorný diferenciál Torsen.

Chevrolet pre Camaro Z/28 pripravil úplne nové tlmiče s technológiou DSSV, ktorú používajú tímy v DTM, Formule 3 a Formule 1!

Chevrolet totálne preracoval podvozok. Dopredu dal o 85% tuhšie pružiny a dozadu o 65% tuhšie. Tie sú naladené tak, aby čo najlepšie spolupracovali s novými Multimatic DSSV (Dynamic Suspension Spool Valve) tlmičmi. Tlmiče DSSV vymysleli v sérii ChampCar v roku 2002. Dodnes sa však používajú v motoršporte. Nájdeme ich v DTM, Formule 3, na Ferrari 458 Challenge, či v monoposte F1 tímu RedBull.

Camaro Z/28 jazdí na 19-palcových diskoch s pneumatikami Pirelli PZero Trofeo R s rozmermi 305/30 ZR19. Na sériové Camaro si môžete kúpiť aj 20-placové disky. Ale podľa konšktruktérov tohoto monštra sú 19-palcové disky o 22 kg ľahšie a znížili ťažisko o 33 mm.

Chevrolet nechce mať z Camara Z/28 tuctové auto, preto vyrobí len 3000 až 4000 kusovú sériu. Na trh sa auto dostane v polovici budúceho roka. Cena zatiaľ nie je známa. Chevrolet Camaro Z/28 chce byť autom, ktoré na okruhoch popreháňa 911ky, alebo GT-R.

Zdroj: autoblog.com