Nebudem vás nijako zvlášť napínať, z tohto auta naozaj nie sme odvarení. Pretože to, ako svoje auto p. Keating prezentuje je jedna vec, a to, čo videli na predstavení redaktori Autocar je vec druhá. Inak povedané, The Bolt je učebnicovým príkladom ako sa to robiť nemá. Totiž už len pompézne vyhlásenie "postavíme najrýchlejšie auto sveta s maximálkou 0,5 Machu" - áno, čítate dobre, rýchlosť v Mach som u auta videl asi prvý raz - je samo o sebe dvíhajúce obočie. Rýchlosť jeden Mach pri zemi, povedzme na úrovni mora, je (pre autá) astronomických 1225 km/h. Keating sa teda hotuje postaviť auto s maximálkou 612 km/h! Koľko že to jazdí ten Veyron? Firma za pár rokov svojej existencie vyrobila pár áut, pravdepodobne nepoznáte ani jedno z nich. Prečo sa také niečo má podariť firme XY? Koenigsegg alebo pán Pagani sú neschopní konštruktéri či čo?

Keating vidí tajomstvo svojho budúceho úspechu v konštrukcii auta, ktorá je na dnešnú dobu viac než zaujímavá - za 800,000 Eur dostane zákazník auto s trubkovým rámom! Žiadny karbónový monokok, jednoducho lešenie, aké sa používa pri športových autách, ale v úplne inej cenovej kategórii. Poháňať tento superšport bude 7,0-litrový motor z Corvette, ktorý by mal produkovať 640 až 800 koní, no vrcholná verzia bude ponúkať závratných "1000 až 2500 koní"! Také výkonové rozpätie je zjavne exaktným výpočtom konštruktérov Keatingu, chlapci od Bugatti by sa mali nad sebou zamyslieť. Ku rýchlosti snov auto dovedie šesťstupňová (trochu málo) prevodovka. Manuál! Žiadna dvojspojková automatika s radením pod volantom. Nebuďte smiešni, toto bude poriadna hardcorová vozba, takže pekne kulisa s leštenou guľou. K dispozícii pre toľko koníkov výkonu nebude ani žiadny asistent rozjazdu, či preklzovania alebo stability. Veď na čo... 

Okrem nezmyselných čísiel a parametrov je úplne mimo i cenovka. Na tom som sa pobavil asi najviac, pretože vďaka fotkám Autocaru si vieme predstaviť, čo asi za svoje peniaze (raz možno) nejaký (extrémne bohatý a asi aj hlúpy) zákazník dostane. Ak by ste si predstavovali interiér v štýle Koenigsegg alebo nebodaj Pagani (koľká odvaha!), tak budete sklamaní. Nahliadnuť do auta asi dizajnérovi výslovne zakázali. Svedčí o tom prístrojový panel, stredová konzola a v neposlednom rade prieduchy - odvážim sa tvrdiť že klimatizácie. Pri otvorení dvere údajne citeľne i viditeľne poklesnp v pantoch a dobrému pocitu nepridá ani guma tesniaca dvere. Tak veľmi mi to pripomína našu starú Š105L. Ono pár chybičiek sa odpustiť dá, pretože toto je prototyp. Ale existuje určitá hranica zdravého rozumu, po ktorej prekročení by som sa s takýmto autom nechválil médiám. A už vôbec nie s odpadnutým speťákom, ktorý leží na prístrojovej doske a nevšimli ste si toho na fotke vyššie :)

Mňa osobne už pri pohľade na fotky fascinovala svetlá výška auta, no sám seba som presviedčal, že to je len zlý uhoľ pohľadu. No tá medzera medzi pneumatikou a blatníkom hovorí za všetko. Predné sklo ako zo sedemdesiatych rokov poskytne z auta veľmi dobrý výhľad, pretože jeho sklon si vôbec nerobí starosti s aerodynamikou. A kvalita netrápi zjavne ani tesnenie okolo neho. Pri jazde bude celkom zaujímavé používať spojku, keďže pedál je priam nalepený na stredovom tuneli. Hm, čakali ste odľahčené pedále alebo tak niečo? Haha. Ďalšou perlou sú vstupné otvory v prednom nárazníku a mriežka z plastu, s ktorou pri precíznej montáži zaobchádzali trochu hrubšie, než by mali. O nič lepšie na tom nie je ani lak auta, ktorý vôbec nevyzerá hodný showcar. A všimli ste si počet a veľkosť chladiacich otvorov? Veyron má 10 chladičov, tu si s problémom chladenia zjavne poradili lepšie. Myslím, že ako sarkastický komentár by to stačilo. Možno tento článok nazvete tendenčným, a budete mať úplnú pravdu. Ale prezentovať auto ako toto, ktoré vyzerá byť postavené na kolene v garáži a vykrikovať niečo o rýchlosti 0,5 Mach? No kde sme... Ale aj tak, čo ak by to auto naozaj spojazdnil a malo ten výkon? Že tu trepem? Neviem, aj keby to všetko bolo pravdou, tak by som chcel vedieť, kto mu vyrobí pneumatiky pre takú rýchlosť. Takže tento projekt je pre mňa naozaj len kôpkou veľkohubých rečí.

Autocar.co.uk