O Alfe Romeo sme za ostatný rok popísali naozaj mnoho. Iste, väčšina článkov venuje pozornosť aktuálne horúcej Alfe 4C, no je medzi nimi viacero správ o tom, ako krušné obdobie legendárna značka prežíva a viaceré naznačujú čo majú taliani predbežne v pláne. Jedna zo správ hovorí o vzkriesení zadného pohonu - kedysi tak typického pre túto športovú značku.

 

 

Pôvodná správa z marca tohto roka hovorí o tom, že už budúci rok by mala Alfa Romeo predstaviť novú platformu pre novú generáciu zadokoliek. Inak ako skvelou túto správu žiaden nadšenec športiakov označiť nemôže. Vrtkavý osud automobilky však mení plány častejšie než raz za polroka, takže čo platilo v marci po dovolenkách v septembri už nemusí...

Každopádne, keby nová generácia zadokoliek budúci rok naozaj ožila, je veľmi pravdepodobné, že by sme v ponuke okrem nástupcu typu 159 našli aj kupé a kabrio - následníkov legendárnych mien GTV a Spider. Predpokladané stredne veľké luxusno-športové kupé by malo na trhu bojovať s mimoriadne silnou konkurenciou v podobe Audi A5, BMW 4, Lexus RC a Mercedesom E coupé. Keďže Alfa sa nikdy nesnažila ponúknuť auto s najväčším vnútorným priestorom, najväčším kufrom či pôdorysom, nie je vylúčené, že nová generácia GTV bude 2+2 miestna. Ponuka motorov by mohla obsahovať minimálne dve alternatívy. Overený 1,75TBi a moderný vysokootáčkový, podľa možností atmosférický 3,0 V6. Samozrejme, súčasťou sériovej výbavy by bol mechanický samozáverný diferenciál. Prevody by bolo možné meniť mechanicky a tiež pomocou už vyrábanej dvojspojkovej prevodovky TCT. Dlhá kapota prezrádza, že motory sú uložené za prednou nápravou pre 50/50 roloženie hmotnosti, čo je pre špičkové jazdné vlastnosti prakticky nevyhnutné.

V dnešnej mimoriadne chudobnej ponuke Alfy Romeo obmedzenej len na staršie typy MiTo, Giulietta a 4C chýba naozaj mnoho úspešných a obľúbených mien. GTV zo 70. a 80. rokov je nepochyne medzi nimi!

Presne také čosi by som v ponuke Alfy Rome videl naozaj veľmi rád a nepochybujem o tom, že nie som jediný. Stavať je na čom aj historicky. V polovici 70. rokov prišla na svet športová verzia typu Alfetta známa ako dvojdverové kupé Alfetta GT. O pár rokov neskôr prišla výkonnejšia verzia GTV a v 80. rokoch dokonca V6 verzia GTV6. Tieto autá boli pre jazdné vlastnosti úspešné a obľúbené nie len medzi mužmi, no páčili sa aj ženám a nejednému pretekárovi priniesli domov viacero vencov a trofejí.

 

zdroj: carscoops.com