Porsche Slovakia, dovozca značky Volkswagen na Slovensko umožnil fanúšikom značky hlasovaním na Facebooku rozhodnúť, ktorá z dvoch exkluzívnych štúdií predstavených v tomto roku bude súčasťou expozície na bratislavskom autosalóne na jar 2015 (14.-19. apríla).


 

 

V hodnotenom období si Facebook Volkswagen Slovensko prezrelo 21 883 fanúšikov značky Volkswagen. Do hlasovania sa aktívne zapojilo 3629, čo je 16,6%. Za štúdiu GTI Roadster hlasovalo 2797, teda 70,25 % hlasov. Štúdia Golf R400 získala 832 hlasov, čiže 29,75 %. Do celkového súčtu hlasov zohľadnili zástupcovia Porsche Slovakia počet like-ov, zdieľaní alebo komentárov pri jednotlivých automobilových štúdiách.

GTI Roadster mal premiéru na legendárnom tuningovom zraze koncernu Volkswagen „GTI Treffen“ pri jazere Wörthersee v Rakúsku koncom mája tohto roka. V novembri ho vystavili na Los Angeles Auto Show. Otvorený dvojsedadlový roadster s výklopnými dverami je do reality zhmotnený virtuálny športiak z hry „Gran Turismo 6“ pre Sony PS3. Šéfdizajnér Klaus Bischoff inicioval internú súťaž mladých dizajnérov značky. Na hodnotení návrhov sa podieľal aj Kazunori Yamauchi, senior viceprezident Sony Computer Entertainment, ktorý vynašiel sériu hier „Gran Turismo“. Dva vybrané návrhy vyvinuli ďalej. Dizajnéri Malte Hammerbeck a Domen Rucigaj dopracovali exteriér, Guillermo Mignot interiér.

Priazeň nie len fanúšikov VW, ale športiakov a extravagantných áut získal v hlasovaní na facebook profile VW Slovensko so značnou prevahou koncept GTi Roadster.

Celý vývoj štúdie prebiehal na počítači, kde vytvorili 3D model. Na báze virtuálneho modelu vytvoril funkčnú štúdiu, ktorú oslobodili od akýchkoľvek zákonitostí sériovej výroby (napríklad realizovateľnosť a cena). Tak vznikol fascinujúci extrémny automobil, ktorý mal premiéru iba 3 dni po premiére virtuálneho vzoru. V apríli 2015 si ho budú môcť prezrieť aj návštevníci bratislavského autosalónu.