O prepychovom Maybach GLS 600 4MATIC sme vás už informovali. Ešte vyššie nad ním totiž bude z hľadiska výkonu stáť práve táto verzia GLS 63. Nepôjde o žiadne dve výkonové verzie, ako pri menšom GLE alebo pri ďalších modeloch s prívlastkom 63. Jednoducho pri GLS to bude len verzia 63 a bodka.

Pod prednou kapotou bude totožná motorizácia ako v GLE 63 S. Teda 4,0-litrový preplňovaný V8 s 450 kW (612 k) a 850 Nm. K tomu im bude pomáhať elektromotor s 16 kW (22 k) a 250 Nm ako mild-hybrid. Ten bude pomáhať pri akcelerácii, umiestnený bude medzi motorom a prevodovkou.

Vďaka 48 V systému dokáže automobil aj plachtiť s vypnutým motorom, alebo tu bude aktívny stabilizátor potláčajúci náklony karosérie. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 4,2 sekundy a maximálna rýchlosť je, samozrejme, obmedzená na 250 km/h (s paketom AMG Drivers Package až 280 km/h). S motorom je spojená 9-stupňová automatická prevodovka, samozrejmosťou je pohon všetkých kolies 4MATIC.

V sérii je vzduchové pruženie či 21-palcové disky, ktoré môže nový majiteľ vymeniť za až 23-palcové. Ďalšou sériovou položkou sú MULTIBEAM LED svetlá alebo športový volant. Systém MBUX je prispôsobený AMG modelu, a tak prináša napríklad zobrazenie teploty motora a prevodovky či preťaženie v zákrute. K dispozícii bude 6 rôznych jazdných módov: Comfort, Sport, Sport+, Individual, Trail a Sand. Posledné 2 sú zamerané na jazdenie mimo spevnených ciest (napríklad vypnuté ESP), zvyšok na tie asfaltové úseky.

Predné brzdové kotúče majú priemer 400 mm a 6-piestikové strmene, vzadu nájdeme 370 mm kotúče s plávajúcim strmeňom. Odlišný predný či zadný nárazník a mriežka chladiča dá najavo, že ide o najvýkonnejší derivát GLS. K dispozícii je aj tretí rad sedadiel, tie predné sú sériovo vyhrievané a klimatizované, druhý rad je vyhrievaný. Sériovo je pre Európu trojica sedadiel v druhom rade, môžete si však zvoliť USA verziu s dvojicou samostatných sedadiel.

Zdroj foto: Mercedes-Benz