Nové GLS riadne nabralo do veľkosti. Veď na dĺžku je o 77 mm dlhšie, na šírku o 22 mm a cestujúci budú mať jednoznačný prínos z dlhšieho rázvoru o 60 mm, čo je skutočne nezanedbateľné. Celkový rázvor je 3 135 mm, čo je skutočný luxus pre 3 rady sedadiel.

V sériovej výbave sú v druhom rade 3 sedadlá, ktoré môžete vymeniť za štandard v USA, teda dve samostatné komfortné sedadlá, medzi ktorými je ľahký prístup k tretej rade sedadiel. Všetky sedadlá sú štandardne elektricky nastaviteľné. Mercedes tvrdí, že aj sedadlá v treťom rade sú vhodné pre postavy do výšky 1,94 m a sú k dispozícii aj s vyhrievaním.

5-zónová klimatizácia

Za príplatok je dostupná 5-zónová klimatizácia, teda pre tretí rad sedadiel samostatná zóna s vlastným elektrickým ohrievačom a klimatizáciou, nezávisle od predných častí. A k tomu po zložení druhého a tretieho radu sedadiel vzniká úložný priestor ako v menšej dodávke, rovných 2 400 litrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Za príplatok je dodávaný komfortný balík pre zadných pasažierov so 7-palcovým tabletom v lakťovej opierke druhého radu sedadiel, ktorý umožňuje ovládanie komfortných a zábavných funkcií infotainmentu MBUX. Druhý rad sedadiel v komfortnom vyhotovení môžete mať aj s masážnymi funkciami. Ďalej sú k dispozícii dve 11,6-palcové obrazovky pre pasažierov v druhom rade sedadiel.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Systém MBUX má vpredu sériovo dve 12,3-palcové obrazovky. Po vzore BMW je k dispozícii aj ovládanie gestami a samotný MBUX sa dokáže od používateľa rovnako ako umelá inteligencia naučiť nové pokyny.

V sériovej výbave je samozrejme vzduchové pruženie Airmatic s adaptívnymi tlmičmi, ktoré sa prispôsobujú vozovke v reálnom čase. Mercedes dáva do popredia funkciu Carwash, teda umývanie auta. To sa samo samozrejme neumyje, avšak dokáže po navolení tohto módu sklopiť zrkadlá, zatvorí okná a strešné okno, vypne dažďový senzor, prepne klimatizáciu do režimu s vnútornou cirkuláciou a aktivuje 360° kameru.

Multibeam s 112 diódami na jedno svetlo

Po vzore nového GLE dokáže aj nové GLS v režime off-road viackrát za sebou rýchlo zdvihnúť a znížiť svoju svetlú výšku, čím pomáha pri zapadnutí napríklad v piesku. GLS má v štandardnej výbave Multibeam LED s až 112 jednotlivými diódami pre každý svetlomet zvlášť.

Zážihové motory s mild-hybridom

Paleta motorov bude obsahovať 6- a 8-valcové motory. GLS 580 4MATIC ponúkne zo zážihového osemvalca 360 kW (489 k) a 700 Nm s dodatočnými 250 Nm a 16 kW (22 k) z elektrického EQ Booster (štartér/generátor). Aj verzia GLS 450 so zážihovým šesťvalcom bude mať 48 V systém, táto dosahuje 270 kW (367 k) a k tomu rovnakých 16 kW (22 k) a 250 Nm z elektrického štartér/generátora.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Pre Európu bude tiež zaujímavý vznetový variant GLS 350 d s radovým trojlitrovým šesťvalcom a 210 kW (286 k) s 600 Nm. Vyššie bude stáť verzia GLS 400 d s rovnakým trojlitrovým šesťvalcom s 243 kW (330 k) a 700 Nm. Nuž, takto obrovské auto si jednoducho žiaden štvorvalec pod prednou kapotou dovoliť nemôže.

Zdroj foto: Mercedes-Benz