Mercedes-AMG prežíva úspešné obdobie, o čom svedčí aj plánované zvýšenie výroby motorov V12. Ich produkciu firma presunie z Affalterbachu do Mannheimu. AMG zároveň týmto krokom uvoľní kapacity a môže v Affalterbachu vyrábať viac motorov V8. Aj preto sa ponúka otázka, či po krásnom konkurentovi pre Porsche 911, Mercedese-AMG GT, nepríde z dielne AMG aj konkurent pre hypercars ako LaFerrari, či Porsche 918.

"V nedávnej minulosti som si vždy myslel, že AMG nie je na takom stupni, aby bolo akceptované v segmente hypercar a superšportových áut. Rozhovory so zákazníkmi v našich kľúčových trhoch mi však dali iný pohľad," Tobias Moers.

Tobias Moers, šéf Mercedes-AMG

Presne takúto jednoznačnú otázku dostal v Los Angeles aj šéf Mercedesu-AMG, Tobias Moers. Jeho odpoveď bola rovnako jednoznačná: "Teraz nie. Bohužiaľ, ak by sme aj zistili, že by sme mali urobiť niečo také, nemáme na to kapacitu. V blízkej budúcnosti nemáme voľnú vývojovú kapacitu aby sme to dokázali." To aj napriek tomu, že sa značke AMG darí. Firma za posledných 20 rokov narástla zo 120 ľudí v roku 1994 na súčasných 1 400 zamestnancov. Podľa Moersa má však AMG naliehavejšie priority: "Ideme rozšíriť rodinu GT. Sme tiež veľmi zamestnaní prípravou ďalšej generácie triedy E. Bude to najväčší krok, aký sme z jednej generácie triedy E po druhú v oblasti jazdnej dynamiky kedy urobili." Šéf AMG tiež vyjadril názor, že takéto auto momentálne nedáva ani ekonomický zmysel: "Myslím, že hypercar je vždy zlý biznis." Zákazníkov by však takéto auto zrejme zaujímalo. "V nedávnej minulosti som si vždy myslel, že AMG nie je na takom stupni, aby bolo akceptované v segmente hypercar a super, super, superšportových áut. Rozhovory so zákazníkmi v našich kľúčových trhoch mi však dali iný pohľad," povedal Moers. Mohlo by to teda znamenať, že sa v budúcnosti dočkáme aj niečoho v tejto kategórii?

Zdroj: autoblog