Mercedes dávnejšie zvažuje stavbu elektromobilu, ale vysoké náklady na vývoj a výrobu komponentov manažment odradili. Predaje by museli dosahovať aspoň 50 000 ks ročne, aby sa investície vrátili, a to aj pri veľmi drahých modeloch. Potvrdzuje to aj Tesla, ktorej sa napriek náskoku v tejto oblasti s predajmi až tak nedarí (Model S a X). Nemecká vláda však nedávno oznámila, že bude poskytovať dotácie na kúpu elektromobilov. Podmienkou je cena pod 60 000 €. Mercedes teda zmenil rozhodnutie a plánuje hneď niekoľko plne elektrických modelov a očakáva komerčný úspech.

Nemci údajne použijú pre stavbu elektromobilov niektoré základné časti z triedy C a S. Pri stavbe elektrických crossoverov si zase požičajú diely z typov GLA a GLC.

Vývojári Mercedes-Benz údajne pracujú na plné obrátky, aby mohli do roku 2020 priniesť na trh štyri plne elektrické modely. Pôjde o dva sedany a dve SUV. Tie majú zdieľať základné časti s konvenčnými modelmi. No dizajn bude odlišný, aby sa už na prvý pohľad dalo rozoznať, že ide o „autá s nulovými emisiami“.


Podľa neznámeho zdroja priamo z automobilky prinesie Mercedes konkurenta pre Teslu Model S a pripravované elektrické SUV Audi Q6 E-tron. Nemci údajne použijú pre stavbu elektromobilov niektoré základné časti z triedy C a S. Pri stavbe elektrických crossoverov si zase požičajú diely z typov GLA a GLC.


Malý crossover bude stáť na upravenej platforme z modelu B Electric Drive. Ostatné elektromobily dostanú úplne nový typ platformy MEA (Modular Electric Architecture) upravený špeciálne pre zástavbu batérií. To dovolí použitie koncepcie so zadným pohonom, respektíve s pohonom všetkých kolies. Elektromobily budú môcť používať až tri elektromotory. Mercedes v súčasnosti pracuje na vývoji elektrických pohonných jednotiek s výkonom od 75 kW do 400 kW. Dôležitou súčasťou elektro áut budú batérie. Tie má zabezpečiť spoločnosť Accumotive. Pre Mercedes je dôležité, aby elektromobily dokázali konkurovať autám so spaľovacím agregátom. Minimálny dojazd bude teda na hranici 400 km. Drahšie verzie dostanú li-ion batérie s vyššou kapacitou a teda aj lepším dojazdom.


Zdroj: autocar