V marci 2014 Mercedes odovzdá prvým majiteľom nové autá triedy GLA. Niektoré z nich budú v exkluzívnej edícii Edition 1.

V čom sa líši Edition 1 od obyčajného GLA? Mercedes ho exkluzívnymi detailami, ktoré tvoria zaujímavý celok. Edition 1 založili na línii Urban s chrómovou vizuálnou ochranou proti podbehnutiu a chrómovým držiakom na strešný nosič. Na prednú masku použili čiernu lamelu s pochrómovanými vložkami, spätné zrkadlá tiež nalakovali na čierno a čierna je aj spodná ozdobná lišta okien. Okná od druhého stĺpika ďalej osadili tmavo tónovanými sklami. GLA Edition 1 si svieti bixenónovými svetlometmi a od obyčajného GLA ho odlíšite podla štítkami na prednom blatníku. Aby to bola exkluzivita v pravom zmysle slova, Edition 1 jazdí na 19-palcových čiernych leštených diskoch AMG. GLA Edition 1 bude len v obmedzenej farebnej palete. Môžete ho mať len v cirusovej bielej, orientálnej hnedej metalíze, horskej sivej metalíze a na jeseň 2014 aj v horskej sivej designo magno.

Mercedes GLA

Nápis Edition 1 na prednom blatníku exkluzívnej edície

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

GLA Edition 1 prinesie aj špeciálnu edíciu interiéru. Mercedes pre ňu pripravil sedadlá v kombinácii orechovo hnedej kože a látke Alvorada, ktoré nebudú dostupné pre žiadne iné GLA. Edition 1 zachytáva športového ducha trojramenným, dolu splošteným koženým volantom a pedálmi z brúsenej ušľachtilej ocele. Exkluzívnu edíciu vybavili množstvom chrómových doplnkov, v kontraste s ktorými použili čierne čalúnenie stropu a balík náladového osvetlenia. 

Mercedes GLA

Interiér Mercedesu GLA Edition 1

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Mercedes ponúkne GLA s dvomi benzínovými a dvomi naftovými motormi. Benzínové GLA 200 s objemom 1,6 litra dosiahne výkon 115 kW (156 k). Silnejšia varianta GLA 250 s objemom 2,0 litra dosiahne výkon 155 kW (211 k). Je trochu zvláštne, že pohon oboch náprav pri autách tejto kategórie prestáva byť samozrejmosť a zákazník oň musí požiadať. Tu sa trochu tratí význam SUV, či mestského cross-overu, no zdá sa, že ľudia podstatne viac než 4x4 chcú robustnosť, väčšie a vyššie auto. Mercedes GLA 250 4MATIC zrýchli na stovku za veľmi slušných 6,5 s a vraj dokáže jazdiť v kombinovanom režime za 7,1 l / 100 km. Oba naftové motory majú objem 2,2 litra. Slabší GLA 200 CDI z neho vydoluje 100 kW (136 k) a 300 Nm. S GLA 200 CDI dokážete jazdiť s kombinovanou spotrebou 4,3 l / 100 km. Silnejší je GLA 220 CDI s výkonom 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 350 Nm. Mercedes vybavil všetky motory štart/stop systémom. GLA si môžete kúpiť buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo dvojspojkovou automatickou prevodovkou 7G-DCT.

Mercedes GLA

Mercedes GLA je naozaj pohľadný kúsok. Nový dizajnérsky štýl značky je šik.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Domovom kompaktných SUV je mesto. Väčšina týchto áut videla nespevnú komunikáciu maximálne na obrázku. Pre GLA to platí tiež, tak Mercedes zbytočne nevymýšľal. Na prednú nápravu použil zavesenie MacPherson a vzadu viacprvkové zavesenie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zdroj: netcarshow.com, tlačová správa

Prečítajte si aj: Mercedes-Benz predstavil novinku GLA