Svet sa rúti do záhuby. Presne takýto odkaz zanechávajú najnovšie plány Mercedesu. Automobilka ide pod svoju značku prezliekať Renault Clio. Áno, je to tak. Niektorí výrobcovia presvedčili svojich zákazníkov, že drahé auto nemusí byť veľké. Inak povedané, že veľa peňazí môžu zaplatiť aj za relatívne malé auto. Pozrite sa napríklad na Mini, Aston Martin Cygnet alebo na Audi A1. Mercedes nechce ostať mimo hry a preto skúša lacným spôsobom vyplniť medzeru medzi Smartom ForTwo a novým Áčkom. Na pomoc mu v tomto boji beží koncern Renault- Nissan, ktorý poskytne platformu nového Clia.

V Audi už môžu rozmýšľať ako zmodernizujú A1 tak, aby obstála v konkurenčnom boji.

Renault pred časom ohuroval plánmi na tvorbu limuzíny na základoch Mercedesu E. Plány však vybledli a k ich realizácii pravdepodobne nedôjde. No Mercedes sa vážne pohráva s myšlienkou vytvorenia novej triedy, ktorá má pracovné meno X. Výsledok spolupráce Mercedesu a Renaultu by mal prísť na svet v roku 2018. Použiť platformu nového Clia je najlacnejšie riešenie. Predlžovanie alebo skracovanie už existujúceho základu, ktorý vlastní Mercedes by bolo finančne náročnejšie.

 

Keďže nemecká automobilka hrá v inej lige ako Renault, nepôjde len o obyčajné preznačkovanie. Mercedes chce použiť len základy, na ktorých vybuduje úplne nový dizajn interiéru aj exteriéru. Samozrejmosťou budú všetky prvky výbavy z väčších typov, o ktorých Clio nemôže ani snívať.

Obyčajné preznačkovanie by Mercedesu jeho fanúšikovia a zákazníci nikdy neodpustili. Clio poskytne len základ. Zvyšok vznikne pod rukami nemeckej značky.

Mercedes triedy A je príliš veľký...

Rovnako na tom budú aj motory. Mercedes plánuje použiť len základ motorov Renaultu. V ponuke budú prepĺňané troj a štvorvalce s priamym vstrekovaním. Mercedes neplánuje použiť drahé technológie. Radšej investuje do vývoja novej generácie malých motorov. Dokonca je v hre technológia DiesOtto, ktorá spája prednosti spaľovania benzínu a nafty. V skratke ide o systém, ktorý pri nízkom zaťažení zapaľuje zmes benzínu pomocou iskry a pri vysokom zaťažení zapaľuje zmes vysoký tlak a teplota.

 

Malý Mercedes by mal prísť na svet v roku 2018. V Nemecku sa povráva, že jeho cena by mala byť nižšia ako 19 500€.

 

Zdroj: autoforum.cz

Prečítajte si aj: Test Mercedes Benz GLK 220 CDI

... a Smart je príliš malý. Nový Mercedes bude niečo medzi tým.