Mini aktuálne na slovenskom webe verziu JCW ponúka pre 3-dverový hatchback a kabriolet. Clubman a Countryman mali „len“ verziu S s maximálnym výkonom 141 kW (192 k). Mini však predstavilo o viac ako 100 koní silnejšiu verziu John Cooper Works. Tá je však určená zatiaľ len pre Clubman a Countryman, pre bežný hatchback nie.

Pohonnú jednotku už poznáme z BMW, ide o dvojlitrový zážihový štvorvalec s technológiou TwinPower Turbo označovanou ako 35i. Maximálny výkon je 225 kW (306 k) a 450 Nm. Tieto parametre sú o 84 kW (114 k) vyššie, ako druhá verzia S a o 55 kW (75 k) viac, ako JCW v 3-dverovom hatchbacku. Motor kombinujú len s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, pohonom všetkých kolies a mechanickým samozáverným diferenciálom na prednej náprave.

Dynamické parametre posúvajú tieto „minička“ do úrovne ostrých hothatchov, aj keď karosériou sú úplne inde. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne Clubman len za 4,9 sekundy, Countryman za 5,1 sekundy. Po prvýkrát museli na MINI elektronicky obmedziť maximálnu rýchlosť na 250 km/h. Do týchto verzií JCW nainštalovali 2 samostatné chladiče na vodu, výkonnejší elektrický ventilátor a prevodovka dostala vlastný chladiaci okruh s externým chladičom prevodového oleja. Autá sú tak viac pripravené aj na jazdu po okruhu. Aj keď tento druh karosérie tam vezme asi len veľmi málo ľudí.

Konštruktéri upravili aj kinematiku zadnej nápravy alebo čapy predných kolies. Za príplatok je k dispozícii aj adaptívne pruženie. V sérii sú 18-palcové disky, za príplatok máte na výber aj o palec väčšie. Predné kotúče majú priemer 360 x 30 mm a zadné 330 x 20 mm.

Na exteriéri si všimnete logá JCW, do série sa dostali LED svetlá alebo bezkľúčový vstup. Za príplatok je napríklad červené lakovanie na streche alebo krytoch spätných zrkadiel. Cenu zatiaľ nepredstavili, prvé dodávky totiž očakávame až začiatkom budúceho roka.

Zdroj foto: Mini