Je to stále špeciál kategórie GT3, Audi ho ale pre túto sezónu nazvalo "Ultra". Na pretekoch tohto typu to nie je výrobca žiadny neskúsený amatér, Audi s typom R8 vyhrali v priebehu troch rokov až 115 pretekov a získali 12 titulov. Ako to ale v motoršporte chodí, minuloročné auto už nie je dosť dobré, a tak pre sezónu 2012 nachystali nový výfukový systém zlepšujúci parametre motora, a doladili prevodovku tak, aby vytrvalostné preteky znášala o kúsok lepšie. Vrchol krútiaceho momentu v strede uloženého 5,2-litra V10 je dosiahnuteľný pri nižších otáčkach a výkon putujúci na kolesá je v závislosti od restriktora v saní až 419 kW (570k). Motor vychádzajú z produkčnej verzie je nadimenzovaný pre výdrž 20 000 kilometrov.

Týmy svoje vozy dostali ešte len v marci, pri testovaní teda majú čo robiť

Týmy svoje vozy dostali ešte len v marci, pri testovaní teda majú čo robiť

Chladenie je tiež modifikované. Veľký chladič pod prednou maskou má na starosť udržiavanie potrebnej teploty pre olej motora a prevodovky. Chladič oleja pre posilňovač riadenia posunuli do stredu vozidla. Bočné vetracie otvory, tak typické pre vzhľad R8, pojmú väčšie ventilátory chladenia motora. Technici neignorovali ani pilota špeciálu, a vylepšili i ventiláciu interiéru. Podvozok modifikovali pre širšie pneumatiky, Michelin totiž pre túto sezónu bude dodávať nové gumy. Vďaka nim by mali jazdci byť schopní dosahovať konštantnejšie časy na kolo. Zlepšená ventilácia bŕzd zasa predĺži životnosť brzdového systému. Predsa len na Nürburgringu sa brzdí častejšie než na moderných okruhoch.

Otvor chladenia je podstatne väčší než u sériovky

Otvor chladenia je podstatne väčší než u sériovky

Ohľadom aerodynamiky sa u Audi pozreli najmä na zadné krídlo, ktoré rozšírili a zväčšili prítlačnú plochu. Nekonečným hraním sa v aerodynamickom tuneli nastavili jeho pozíciu tak, aby poskytlo maximálny možný prítlak a zároveň minimalizovali aerodynamický odpor. Zadná náprava má teda lepší grip. Primerane k tomu urobili úpravy i na prednom spojleri. Nikto predsa nechce, aby sa im to preklopilo :)

Zadné krídlo je širšie s väčším prítlakom

Zadné krídlo je širšie s väčším prítlakom

Sedačka z nového materiálu CFRP

Sedačka z nového materiálu CFRP

Audi si s R8 LMS veľmi verí, kit úprav na tento rok je dostupný pre už existujúcich zákazníkov ako paket úprav, ak by sa niektorý tím rozhodol pre úplne nový špeciál, z vrecka vytiahne 329 000 Eur bez dane. Za továrenský tím Audi race experience budú pretekať Luca Cappellari, Florian Gruber, Warren Luff, Alex Yoong, a v druhom voze Christian Bollrath, Pierre Ehret, Peter Venn a Marco Werner.