Tentoraz by to však mohlo elektromobilite vyjsť. Preteky v teréne sú totiž výrazne atraktívnejšie, než sterilný bzukot asfaltových formulových vozidiel, navyše zasadené do atraktívnejšieho prostredia plného akcie. Minimálne väčšie šance na predchádzania a rôzne akčné manévre by mohli prilákať viac mladých ľudí, čo je podstata celého šampionátu. Výrobcovia a promotér potrebujú ukázať, že elektromobilita môže byť aj zábavná, pričom nezabudnú zdôrazniť, že technológie vyvýjané pre Extreme E sa uplatnia aj v sériových autách. Rovnakú taktiku už roky používajú výrobcovia aj pri tradičnom motoršporte plnom spaľovacích motorov a najnovšie aj hybridných technológií.

Oranžový tím v akcii

Po elektrickej Cupre Tavascan sa do šampionátu Extreme E 2022 zapojí aj ďalšie zvučné meno. Tentoraz pošle do piesku a blata svoju elektrickú buginu aj anglický McLaren. Dobré je však pripomenúť, že technika áut je v podstate identická (Odyssey 21) a dodáva ju spoločnosť Spark Racing Technology. Každý tím sa tak môže realizovať len detailoch, prípadne v odlišnom naladení svojich áut, aj to však údajne dáva priestor na rozdiely a ukážku vlastných schopností. McLaren Extreme E má prevádzkovú hmotnosť nemalých 1780 kg, no vďaka výkonu 400 kW (544 k) vystrelí z 0 na 100 km/h za 4,5 s a v pretekoch si musí vystačiť s batériou s celkovou kapacitou 54 kWh. Že to teda znova nebudú nijak dlhé preteky, je asi každému jasné. Seriál Extreme E 2022 zatiaľ počíta s piatimi súťažami.

zdroj: McLaren

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov