Škoda Motorsport pripravila pre zákazníkov novinku – novú Škodu Fabia Rally2 evo 2021. Úprava súčasnej evolúcie mladoboleslavského súťažného špeciálu pre súťažnú sezónu bude vďaka rýchlej homologizácii k dispozícii už od 4. januára 2021, čo znamená, že nová súťažná Fabia nastúpi už na Rallye Monte Carlo 2021 (21. – 24. januára 2021).

S väčším výkonom

Súčasťou zmien je aj nové mapovanie motora 1.6 Turbo (+ iné časovanie ventilov), zmenil sa aj medzichladič stlačeného vzduchu a zberné výfukové potrubie, čím poskočil aj maximálny výkon na 214 kW (291 k). Doteraz mal motor 212 kW (288 k). Konštruktéri prepracovali systém mazania so zlepšenou účinnosťou v dynamických režimoch. Nový je sací kôš, v spodnom veku motora pribudla prepážka a prepracovali mazanie turbodúchadla. Fabii vďaka úpravám vraj teraz stačí menej oleja (navyše ho Fabia dokáže spoľahlivejšie uchladiť).

Vyššou rýchlosťou

Pre rýchle súťaže je odteraz k dispizícii "dlhá" sada prevodov, takže maximálna rýchlosť na rovinkách poskočila z doterajších 187 km/h na 202 km/h. Fabrika pripravila aj novú sadu diferenciálových rámp (48/70) použiteľnú na šotoline aj asfalte. Tu by mala pomôcť aj nová špecifikácia športových tlmičov ZF. Čo je zaujímavé, Skoda Motorsport myslí aj na svojich doterajších zákazníkov a ponúka možnosť upgradu súčasných tlmičov na novú špecifikáciu. 

V prípade defektu vraj pomôže aj prepracovaný držiak hevera.

Spoľahlivejšia

V mene lepšej spoľahlivosti konštruktéri prepracovali zadnú nápravnicu a dodali špeciálny systém chladenia zadných bŕzd. Ten bol doteraz homologizovaný len na použitie na asfalte a už môže byť použitý aj v šotolinovom setupe. Systém musí byť inštalovaný spolu s ochranným plátom pod zadným diferenciálom, nové chladiace zariadenie však nie je homologizované ako povinná výbava, ale tzv. Variant Option, v prípade potreby sa tak dá z auta vymontovať.

zdroj: Škoda Auto