Veľmi smutným trendom posledných rokov je odchod viacerých automobiliek z rôznych motoršportových sérií na svete. Okrem vyššie spomenutých odchodov Audi a Porsche možno spomenúť napríklad koniec Mercedesu v DTM spred pár rokov či koniec Audi v tomto seriáli po tohtoročnej sezóne. Aj preto je veľmi potešujúce a obdivuhodné, že sa nájdu automobilky, ktoré tomuto trendu neholdujú, a práve naopak, do nejakej motoršportovej série vstúpia. Jednou z nich je Renault. 

„Alpine musí prežiť.“

Renault má nového šéfa, ktorý sa rozhodol spraviť veľké zmeny. Ako všetci vieme, pod túto automobilku patria aj značky Alpine a Dacia. Práve Alpine bola predmetom diskusií posledných týždňov. Šéf Renaultu totiž povedal, že značka musí prežiť a pre jej záchranu spravil aj prvé patričné kroky. Renault F1 Team sa totiž od budúcej sezóny premenuje na Alpine F1 Team, čo pomôže značke dostať sa ešte do širšieho povedomia. No tam sa to nekončí. 

Svet motoršportu totiž obehla skvelá správa. Značka Alpine vstupuje od budúcej sezóny (2021) do kategórie LMP1. To znamená, že táto športová francúzska značka bude súčasťou dvoch najvyššie radených šampionátov pod hlavičkou FIA, čo veľa výrobcov áut teda povedať nemôže. Okrem toho bude naďalej ponúkať zákaznícky pretekársky program s A110 Cup, GT4 a v rally. 

Toyotu pravdepodobne nepotrápia

Nový tím bude niesť názov Alpine Endurance. Značka však vo vytrvalostnej sérii WEC nie je úplným nováčikom. Posledných 5 rokov pretekali v kategórii LMP2 pod názvom Signatech Alpine, avšak nešlo o plne továrenský tím. Napriek tomu sa im 3krát podarilo vyhrať 24h Le Mans vo svojej kategórii. Teraz však nastal čas na posun vpred a Toyote pribudne konkurent v podobe Alpine LMP1 továrenského tímu. Aj keď, je asi málo pravdepodobné, že by nový tím dokázal hneď v prvom roku bojovať o víťazstvo s dobre zabehnutou Toyotou. 

Alpine by mal pre svoj prototyp LMP1 použiť podvozok Oreca a motor Gibson (V8 s objemom 4,5 litra), ktorý aktuálne využíva tím Rebellion Racing pre svoj prototyp v tejto kategórii. Bude to tak v podstate „pozliepané“ auto, no pre Alpine by nedávalo zmysel vyvíjať auto nanovo, nakoľko od budúceho roka sa budú meniť pravidlá a prototypy LMP1 sa premenujú na LMH (Le Mans Hypercar). 

Signatech Alpine (LMP2)

„Po ôsmich úspešných rokoch pretekania proti niektorým z najlepších tímov na svete, je čas spraviť ďalší krok a vyzvať konštruktérov v najvyššej kategórii, tak ako to urobíme aj v F1. Plánujeme sa zapojiť do boja s dobre rozbehnutou konkurenciou a napísať nové stránky v histórii tejto skvelej značky zrodenej zo súťaženia a pozdvihnúť francúzske farby na najvyšší level v motoršporte,“ Patrick Marinoff, výkonný riaditeľ Alpine

Vstup Alpine do LMP1 a premenovanie tímu F1 znamená, že značka bude mať už dva pretekárske tímy, ale len jedno cestné auto v portfóliu, ktorým je A110. Marinoff však dodal, že aj toto sa zmení a značka pripravuje ďalšie modely avšak nemôže prezradiť aké a kedy prídu. 

Zdroj: Autocar