O tom, že to de Meo myslí so záchranou Alpine vážne, každého presvedčil správou, že od budúcej sezóny sa Renault F1 Team premenuje na Alpine F1 Team. Okrem toho Alpine vstúpi aj do kráľovskej kategórie LMP1 a bude sa tak výraznejšie angažovať v motoršporte, čo rozhodne dostane Alpine viac do povedomia. Tam sa však plány de Meoa s Alpine nekončia. V značke vidí potenciál a chce ho naplno rozvinúť. 

Doteraz mal Renault v podstate tri športové divízie (tím F1, oddelenie RenaultSport a Alpine), ktorých prepojenie a kooperácia však boli veľmi malé. To by však de Meo zmeniť, a preto sa pre TopGear vyjadril nasledovne: „V spoločnosti s finančnými problémami bol vyvíjaný tlak na to, aby Alpine skončil. Ja ale vidím príležitosť spojiť tieto tri divízie a vytvoriť mini-Ferrari, ak mi dovolíte ten výraz.“ 

Športové modely Renault pod značkou Alpine

Zároveň sa de Meo vyjadril aj k aktuálne jedinému modelu značky Alpine. „A110 má budúcnosť. Musíme mu však zriadiť životný cyklus ako má Porsche 911.“ To by pravdepodobne znamenalo viacero verzii, ktoré by boli postupne predstavované, aby neupadol záujem o daný model. Luca de Meo zároveň nevylúčil ani možnosť elektrického variantu. 

Súčasťou jeho plánu je aj viacero športových modelov Renaultu, ktoré by mohli vyjsť pod značkou Alpine. Ako SEAT a Cupra, čo bola mimochodom práca de Meoa, kým bol prezidentom SEATU. Okrem toho by chcel zlepšiť aj distribúciu Alpine. Doteraz bolo totiž možné kúpiť Alpine len v 70 z 11 000 predajní Renault, čo je naozaj žalostne málo. 

Značka Alpine by tak mohla zažiť hviezdny vzostup, avšak de Meo sa snaží byť realista a uvedomuje si prítomnosť konkurencie: „Nie je to jednoduché, nie sme totiž na planéte sami.“ Cieľom je preraziť s Alpine do 3-4 rokov, a zároveň tak dodať sebavedomie Renaultu, čo je podľa neho spoločnosť, kde vidí veľký talent. S ohľadom na sebavedomie dodal, že čerstvo získané pódium v F1 na Nürburgringu by ich mohlo nakopnúť. 

Zdroj: TopGear