Pred rokom 2008 by len málokto na Slovensku veril, že sa raz dožijeme profesionálneho pretekárskeho okruhu so špičkovou kvalitou asfaltu, kompletnou infraštruktúrou a službami. Skupina investorov a miestnych nadšencov zo Žitného ostrova veľmi rýchlo premenila kukuričné pole pri Orechovej Potôni na ozajstný pretekársky okruh. Stavať sa začalo 1. októbra 2008. Architektom areálu a dizajnérom rýchlostnej dráhy bol Rakúšan Hans Roth.

2009 bola už prvá oficiálna sezóna okruhu. Areál pozostával z rýchlostnej dráhy, trojposchodovej riadiacej veže, 33 garáží, paddock (parkoviska pretekárskych strojov), krytej tribúny, zdravotného strediska, auto servisu, čerpacej stanice a tiež reštaurácie. Za bránami dokončovali hotel Ring so špičkovou modernou “školou šmyku” - Centrum bezpečnej jazdy (CBJ), ktoré spolu s off-roadovým centrom na opačnej strane dokončili v roku 2012. CBJ však bolo v prevádzke prakticky od otvorenia okruhu.

V roku 2016 pribudol veľký zvierací park Malkia, v roku 2018 Vojenské múzeum. Výstavbou alternatívnej  šikany na rýchlostnej dráhe v roku 2018 získal SLOVAKIA RING vyššiu okruhovú licenciu FIA II. triedy. V roku 2019 napokon uzrelo svetlo sveta aj špičkové Slovenské motokárové centrum (SKC - Slovak Karting Center).

Jedným z prvých významných podujatí v roku 2010 na novučičkom okruhu bola Cena SR - preteky automobilov na okruhu. Pod názvom Veľká cena SR oslávi toto najvýznamnejšie národné okruhové podujatie rovnako 15 rokov na našom okruhu. História samotného podujatia siaha do 70. rokov min. storočia. Ďalšou stálicou na našom okruhu od roku 2010 je aj motocyklová Cena Slovenska a tiež moto seriál Alpe Adria. Významnú časť okruhového kalendára vypĺňajú aj dnes profesionálne a amatérske preteky motocyklov. Najvýznamnejšie medzinárodné podujatie na SLOVAKIA RINGU boli Majstrovstvá sveta cestovných automobilov FIA WTCC. Ich premiéru u nás v roku 2012 videlo zhruba 30 000 divákov a patrí k najpamätnejším udalostiam v histórii autodrómu.

Neexistuje typ pretekárskeho vozidla, ktoré by u nás nejazdilo. Seriály BOSS GP a MaxxFormula so staršími monopostami Formuly 1, GP2 a IndyCar tešili obrovskou rýchlosťou a zvukom atmosférických osem a desťvalcov (s max. výkonom až 850 k). Z medzinárodných vytrvalostných pretekov (24 h Le Mans) tu bol niekoľkokrát špičkový Ligier LMP2 Mira Konôpku. Rovnako aj LMP3 z garáže ARC Bratislava. Divácky mimoriadne úspešné boli vždy preteky FIA WTCC s vozidlami TC1 v rokoch 2012-2016. V roku 2018 k nám zavítal už zmenený formát WTCR s vozidlami TCR a udržal sa do r. 2020. TCR patria k najrozšírenejším pretekárskym vozidlám po celom svete. Prakticky každá krajina či väčší región má vlastný TCR seriál, kde jazdci bodujú do celkového hodnotenia TCR World Ranking. TCR Eastern Europe je napríklad veľmi obľúbený v našom regióne. Úradujúci šampión je Maťo Homola (Hyundai Elantra N TCR).

Bezpochyby k divácky najobľúbenejším triedam patrí odjakživa GT3: Audi, Porsche, Ferrari, Lamborghini, BMW či Mercedes - každé auto má zadný náhon, takmer 600 k, 1200 kg a jedinečný zvuk. Prvý významný GT seriál bol FIA GT3 European Championship v roku 2011, nasledovali FIA GT1 World Championship v roku 2012, jej pokračovateľ FIA GT Series (2013) a ADAC GT Masters (2013-14), Blancpain GT Series (2014) a stredoeurópska GT3 špička nikdy nechýbala aj na Veľkej cene SR.

zdroj: SlovakiaRing