Rusko je v oblasti výroby a importu áut špecifická krajina.

Prvým problémom je scvrkávanie sa samotného trhu. V medziročnom porovnaní v máji klesol o 6 %. Vývoj napĺňa predpovede analytikov, ktorí tvrdia, že do konca roka trh s novými autami klesne o 26 až 30 %. Do roku 2018 by mohlo dôjsť k poklesu z 3,6 milióna nových vozidiel na 2,3 milióna. Podľa dohody s World Trade Organization (WTO) by navyše dovozné clá mali do roku 2019 klesnúť z 25 na 15 %.

Ďalšou ranou pre domácu výrobu bude znižovanie finančnej podpory tak pre miestnych, ako aj zahraničných výrobcov. Dôvodom je údajne slabý rubeľ a svoju úlohu v tomto prípade zohrá aj rusko-ukrajinský spor.

Ak zahraničné automobilky začnú do krajiny nové auta dovážať a skončí sa podpora miestnej výroby, väčší problém budú mať práve domáci výrobcovia.

Za kratší koniec budú ťahať aj domácie automobilky.

Výsledkom zmien bude pokles podielu miestne vyrobených vozidiel z 52 na 26 %. Zároveň však stúpne import na 67 %. Automobilky ako PSA, Renault alebo BWM sa vyjadrili, že aktuálne neplánujú zmeny vo výrobe na Ruskom území. Ak sa však situácia bude aj naďalej vyvíjať týmto smerom, určite na ňu budú musieť reagovať.