Nemá ísť len o marketing

Ford sa rozhodol pre zásadný rebrandin. Divízia Ford Performance sa od septembra 2025 oficiálne premenovala na Ford Racing. Dôvodom nie je len nový názov či logo, ale predovšetkým snaha lepšie vystihnúť podstatu – pretekanie je jadrom DNA značky a všetko, čo sa odohrá na okruhoch či tratiach, sa má pretaviť do sériových modelov.

Podľa Willa Forda, generálneho manažéra Ford Racing, nejde o marketingový trik: „Nie je to marketingové cvičenie. Je to sľub. Signalizuje nový cieľ – odstrániť bariéru medzi našimi pretekárskymi tímami a konštruktérmi cestných vozidiel.“

Globálny zásah a veľké ambície

Ford Racing dnes pôsobí vo viac ako 20 pretekárskych sériách, naprieč 28 krajinami a šiestimi kontinentmi. Ročne sa zúčastňuje na 47 víkendových podujatiach – od drag racingu a driftu cez NASCAR a rally až po austrálske Supercars. Mustang má dokonca vlastnú značkovú šampionátovú sériu.

V budúcnosti sa značka ešte odvážnejšie púšťa do najväčších výziev: Formula 1 (v spolupráci s Red Bull Powertrains), Rally Dakar, legendárne vytrvalostné preteky Le Mans, austrálsky Bathurst a americká klasika Rolex 24 v Daytone. Od roku 2027 plánuje Ford nasadiť nový LMDh prototyp určený na vytrvalostné preteky. 

Nová identita od januára

Hoci názov Ford Racing je platný už teraz, plná identita sa ukáže od januára 2026. Prvé veľké výstupy budú práve na Rally Dakar a Daytone, kde bude oficiálne odštartovaná nová sezóna Ford Racing. S týmto momentom sa predstaví aj nový produkčný model, prvý nesúci čerstvé logo.

Logo samotné prešlo úpravou – zachováva ikonický modrý ovál Ford, pod ktorým je jasne napísané slovo RACING. Symbolizuje spojenie tradície s novou víziou.

Prepojenie pretekárskych a sériových áut

Nová filozofia je jednoduchá - jednotný tím pre vývoj cestných aj pretekárskych áut. Inžinieri, dizajnéri a aerodynamici budú spolupracovať bez hraníc – poznatky z F1, rally či Le Mans sa majú čo najrýchlejšie premietnuť do Mustangov, Raptorov či iných bežne dostupných modelov.

Ford tak chce ponúknuť vodičom nielen emóciu a výkon, ale aj technológie, ktoré boli otestované v najextrémnejších podmienkach.

Silné vedenie a nové tváre

Na čele zostáva Mark Rushbrook ako globálny riaditeľ. Divíziu povedie aj naďalej Will Ford. Významnou posilou je taktiež bývalý pilot F1, Daniel Ricciardo, ktorý krátko po oznámení konca aktívneho jazdenia sa zhostil funkcie Global Ford Racing Ambassador. Bude reprezentovať značku v projektoch od F1 cez Dakar až po Le Mans a stane sa novou tvárou Ford Racing aj pre zákazníkov.

Od tratí až k zákazníkom

Ford Racing sa nechce obmedziť len na motoršport. Súčasťou stratégie je aj rozšírenie zákazníckych pretekárskych programov, merchandisingu a špeciálnych zážitkov pre fanúšikov. Cieľom je, aby sa každý nadšenec mohol stať súčasťou tejto novej éry – či už za volantom na okruhu, alebo doma v sériovom aute s DNA víťazov.

Rebranding na Ford Racing je jasným signálom, že značka nechce len spomínať na minulosť plnú víťazstiev, ale aktívne dobývať nové. Budúcnosť, v ktorej sa rozdiel medzi pretekárskym a cestným autom čoraz viac stiera. Práve to môže byť najväčším tromfom Fordu – ponúknuť zákazníkom autá, ktoré nielen vyzerajú športovo, ale v ich DNA skutočne bije srdce pretekára.