Downsizing a prepĺňanie postupne prenikajú od bežných automobiliek do celého automobilového priemyslu. Prejav športových vozidiel dostáva poriadne zabrať. Dobrým dôkazom je Formula 1, kde po novom v monopostoch tichučko pradú preplňované šesťvalce. Drahý vývoj nových motorov sa však musí niekde odraziť. Výrobcovia ich podľa všetkého budú chcieť napchať všade, kde to len pôjde.

Klasický atmosférický rev pravdepodobne nahradí "turbo zvuk".

O pokazenie atmosférického prejavu si koleduje nástupca Ferrari 458 Italia. Superauto, ktoré má dnes pod kapotou 4,5 litrový osemvalec o neho pravdepodobne príde. To znamená, že jeho úlohu by mal prebrať preplňovaný motor, ktorý pravdepodobne dostane iba 6 valcov.

 

Dôvodov na tento krok je niekoľko. Možno prvým je fakt, že každá automobilka musí plniť emisné normy Európskej únie. V dnešných časoch dokonca aj Ferrari musí pozerať na spotrebu a vyprodukované emisie. Menej valcov a jedno turbo navyše spôsobí, že 458 bude odrazu úspornejšia a ekologickejšia.

 

Musí aj Ferrari hľadieť na spotrebu a množstvo vyprodukovaných emisií, keď ročne vyrobí približne 7000 vozidiel? Áno, musí.

Druhým dôvodom prečo Ferrari pridáva turbo je neschopnosť držať krok s McLarenom 650S. Britské superauto totiž poháňa V8 s technológiou twin-turbo. Talianske splašené kone teda potrebujú zvýšiť krútiaci moment v nízkych otáčkach.

 

Nástupca Ferrari 458 Italia však nebude žiadnou revolúciou. Automobilka pravdepodobne vylepší len to, čo už má. Očakávať teda môžeme skôr evolúciu. Jedinou veľkou zmenou by mal byť práve spomínaný motor. 458 Italia prišla na trh v roku 2009. Jej obnovenú/novú verziu môžeme očakávať pravdepodobne počas budúceho roka.

 

Zdroj: motorauthority.com

Prečítajte si aj:  Nové Audi R8 čaká downsizing. Dostane aj preplňovaný motor