Takto nejak budú v budúcnosti vyzerať SUV od Audi. Niektoré črty pravdepodobne preberie Q2.

Takto nejak budú v budúcnosti vyzerať SUV od Audi. Niektoré črty pravdepodobne preberie Q2.

Crosslane Coupé je targa. To znamená, že strechu je možné odobrať a vznikne otvorené SUV. Minulosť ukázala, že otvorené SUV medzi verejnosťou nie sú veľmi obľúbené. V budúcnosti by sme však mohli v sériovej výrobe vidieť priestorový rám Multimaterial Space Frame. Vďaka nemu má koncept aj s lítium- iónovými batériami hmotnosť len 1390 kg. Interiér štúdie s konfiguráciou 2+2 ponúka dosť stiesnené priestory.

Bez povšimnutia nemôže ostať ani hybridný pohon, pri ktorom Audi udáva priemernú spotrebu len 1,1 l/100 km. Myslíte, že to reálne? Crosslane Coupé má rovnaké pohonné ústrojenstvo ako A1 e-tron. To znamená, že základ tvorí 1,5 litrový preplňovaný benzínový trojvalec a dvojica elektromotorov. Maximálna rýchlosť, ktorú dokáže táto konfigurácia s výkonom 130 kW (177 k) dosiahnuť je 182 km/h a na 100 km/h zrýchli za 8,9 sekundy. V elektrickom režime s výkonom 85 kW (116 k) na to potrebuje 9,8 sekundy.

Targa asi pre SUV nie je to pravé. Malá spotreba však vyvoláva pocit, že ide len o marketingový ťah.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

Kapacita lítium- iónových batérií je 17,4 kWh. Crosslane Coupé do rýchlosti 55 km/h používa výhradne energiu z batérií. Teoretický dojazd pri takejto jazde je 86 km. Číslo celkovej priemernej spotreby som spomenul už vyššie. Audi sa jej však nechce vzdať za žiadnu cenu a tvrdí, že Crosslane Coupé naozaj spotrebuje tak málo paliva.

Druhou novinkou je RS 5 Cabriolet, ktorá má tiež v Paríži svoju výstavnú premiéru a nadväzuje na RS 4 Cabriolet. Pod kapotou nie je žiaden nadopovaný motor. Je tam atmosférický vidlicový osemvalec s objemom 4,2 litra a známym označením FSI. Jeho výkon vrcholí pri 8250 otáčkach na hodnote 331 kW (450 k). Maximálny krútiaci moment 430 Nm leží v rozpätí otáčok od 4000 do 6000. Výkon prenáša sedemstupňová dvojspojková prevodovka S tronic. Samozrejmosťou je systém quattro.

Audi RS 5 Cabriolet malo netradičné predstavenie. Spoznali sme ho prostredníctvom internetu.

Audi RS 5 Cabriolet malo netradičné predstavenie. Spoznali sme ho prostredníctvom internetu.

Žiadne prepĺňanie iba čistá atmosféra. Vyzerá to tak, že nový kabriolet od Audi je odsúdený na úspech.

Akcelerácia na stovku trvá 4,9 sekundy. Obmedzovač maximálnej rýchlosti Audi nastaví buď na 250 km/h, alebo až na 280 km/h. Aj keď je to nepodstatné, tak gentlemansky uvediem spotrebu, ktorá je v kombinovanom cykle 10,9 l/100 km.

Kabriolet je dlhý 4649 mm, široký 1860 mm, vysoký 1380 mm s rázvorom podvozka 2751 mm. Dynamický dizajn dosiahol aerodynamický súčiniteľ odporu vzduchu 0,34. Elektricky ovládateľná textilná strecha má dobu otvárania 15 sekúnd. Zložiť ju trvá 17 sekúnd. Skladanie a rozkladanie je dispozícii až do rýchlosti 50 km/h. Batožinový priestor má 380 litrov a strecha zaberie len 60 litrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

RS 5 Cabriolet stojí štandardne na 19 palcových diskoch, ktoré môžu za príplatok vystriedať 20 palcové. Za nimi sú brzdové kotúče s priemerom 365 mm. Interiér ponúka 4 miesta. Zadné sedačky sú však len núdzové riešenie. Vo vnútri inak vládnu športové sedačky, trojramenný športový volant, koža Altancara/Nappa, teplomer oleja alebo stopky.

Audi RS 5 Cabriolet ide do predaja začiatkom roka 2013. Výrobca stanovil cenu na 88 500€.

Prečítajte si aj: Audi RS5 Cabriolet bolo online. Je to raketa bez strechy.