Ettore Bugatti sa na margo Bentley kedysi vyjadril, že robia najrýchlejšie nákladiaky na svete. Od tej doby sa toho veľa zmenilo, ale názor Ettoreho platí tak trochu dodnes. Bentley je známe tým, že robí supersilné luxusné GT, ktoré nízkou hmotnosťou práve nevynikajú. 

Dizajnéri sa inšpirovali letectvom.

Z profilu zaujmú krátke previsy.

Koncept EXP 10 Speep 6 nezostane zavretý niekde v múzeu, ale pravdepodobne ho pošlú do sériovej výroby. Produkciu nového kupé by malo Bentley začať do troch rokov. V rámci hierarchii značky bude stáť na rovnakej úrovni ako model Continental GT. Záujemcovia si budú musieť pripraviť sumu na úrovni okolo 165 000 €. Za túto cenu dostane zákazník luxus na úrovni Bentley v kombinácii so slušnou dynamikou. Ettore Bugatti sa vyjadril na margo Bentley, že robia najrýchlejšie nákladiaky na svete. Od tej doby sa toho síce veľa zmenilo, ale názor Ettoreho Buggatiho platí tak trochu dodnes. Spoločnosť je známa tým, že robí luxusné GT, ktoré zrovna nevynikajú nízkou hmotnosťou. Nové dvojdverové kupé by to mohlo konečne zmeniť.


Už na prvý pohľad pôsobí EXP 10 Speed 6 kompaktnejšie a dynamickejšie. Dizajnéri sa pri tvorbe exteriéru inšpirovali letectvom. Hlavne turbínami a krídlami. Kým predná časť vyzerá ako typické Bentley, z profilu zaujmú krátke previsy a až nečakane atletický vzhľad. Pre tvorbu detailov použili v Bentley 3D tlač kovu. Vytlačené časti nájdeme na prednej maske, výfukoch, kľučkách dverí a bočných výduchoch. Predné svetlomety majú pripomínať diamantové prešívanie koženého čalúnenia. 

Na pomery Bentley pôsobí nové kupé dynamicky.

V interiéri môžeme nájsť okrem iných materiálov aj višňové drevo s kúskami medi. Digitálna doba pomaly odzváňa analógovým prístrojom aj v takých klasikách ako je Bentley. Klasické budíky tu z časti nahrádza digitálny panel. Veľký zahnutý 12“ dotykový displej môžeme nájsť aj na stredovej konzole. Na zadných sedadlách nikoho neodveziete, pretože tu jednoducho nie sú. Namiesto pasažierov môžete dozadu umiestniť zákazkovú batožinu od Bentley.


Pod kapotou je údajne hybridné ústrojenstvo. Žiadne podrobné informácie však o ňom výrobca neposkytol. V sériovom aute nájdeme v motorovom priestore pravdepodobne 4,0 litrový twin-turbo V8. Poháňať by mal všetky kolesá, ale vylúčená nie je ani verzia so zadným náhonom. 

V interiéri nás čaka luxus, ale zadné sedačky tu nehľadajte.