Renault na autosalóne v Ženeve začiatkom marca predstaví úplne novú, tretiu generáciu malého Twinga. Francúzi sa poučili z úspechu konkurenčného Fiatu 500 a tento raz sa aj oni rozhodli staviť na retro. Nové francúzske mini autíčko teda dizajnovo siaha ďaleko do histórie značky a nesie v sebe odkaz na prvú generáciu Renaultu 5, či Renaultu 5 Turbo. Koniec koncov, to už minulý rok predznamenali štúdie Twin’Z a Twin’Run. Nové Twingo má zároveň priniesť to najlepšie z prvej generácie tohto typu, teda variabilitu a priestor v interiéri. Prichádza ale s jednou zásadnou novinkou, ktorou je zmena koncepcie pohonu. Po novom totiž nájdeme motor vzadu a bude poháňať zadné kolesá.

 

Twingo prichádza s jednou zásadnou novinkou, ktorou je zmena koncepcie pohonu. Po novom totiž nájdeme motor vzadu a bude poháňať zadné kolesá.

Inšpiráciou pre výzor nového Twinga boli najmä legendárna 5-ka a brutálna 5-ka Turbo.

Twingo minulý rok oslávilo 20 rokov od začiatku predaja. Renault ho svetu predstavil na sklonku roka 1992 na Parížskom autosalóne. Malé autíčko s priateľskou tvárou uviedli Francúzi na trh hneď na začiatku roku 1993. Zámer dizajnérov v Renaulte bol vytvoriť malé, milé a hravé auto o čom svedčí aj samotné meno, ktoré je spojením názvov dvoch tancov TWIst a taNGO. Cieľom bolo zároveň ponúknuť čo najväčší vnútorný priestor, a tak malo Twingo kolesá čo najviac v rohoch karosérie a minimálne previsy. V ponuke bolo iba s jedným motorom s objemom 1,2 litra a výkonom 41 kW (55 k). Napriek tomu si takmer okamžite získalo veľkú obľubu, najmä vďaka priestrannému interiéru, ktorý ponúkal napríklad posuvné zadné sedadlá, či možnosť vytvoriť sklopením operadiel predných sedadiel dozadu v podstate dvoj lôžko. Zameranie na mladých a ženy podčiarkoval aj interiér s farebnými ovládačmi.

Pôvodné Twingo oslávilo minulý rok 20-te výročie uvedenia na trh. To nové si chce z neho zobrať hravosť a variabilný interiér.

Najväčšou zmenou v tretej generácii Twinga je, ako som už spomenul v úvode, motor uložený vzadu. Tentokrát však už nejde o snahu o retro, ani návrat k malým autám s motorom v strede z dielne Renaultu, ako 5 Turbo, či Clio V6. Ide o spojenie s Daimlerom, ktorý hľadal spojenca pre vývoj novej generácie Smartu. Tá prvá totiž patrí medzi 10 najstratovejších áut za posledných 15 rokov. V roku 2010 tak začali obe automobilky spoločne pracovať na novom mini aute a je teda pravdepodobné, že Nemci v blízkej budúcnosti ukážu svetu aj nový Smart. O tom, aký motor bude poháňať nové Twingo zatiaľ Francúzi mlčia, no môžeme predpokladať, že pôjde o malý benzínový trojvalec umiestnený medzi zadnými kolesami. Je tiež pravdepodobné, že si záujemcovia budú môcť vybrať z dvoch prevodoviek, a to manuálnej a dvojspojkovej automatickej. Renault zároveň tvrdí, že týmto krokom sa im podarilo ušetriť priestor a získali tak viac miesta pre posádku.

Ďalšou veľkou novinkou, ktorú vývojári pre Twingo pripravili je 5 dverová karoséria. Tú dostane malý Francúz po prvý raz práve v novej, tretej generácii. Autíčko sa na trh dostane v štyroch farbách, rovnako ako pôvodné Twingo v roku 1993. Presný dátum uvedenia na trh zatiaľ nie je známy. A tak si naň, rovnako ako na podrobnejšie informácie, či zverejnenie podoby interiéru budeme musieť počkať do Ženevského autosalónu, ktorý začína 4. marca. Zatiaľ je jasné iba to, že dizajn sa Renaultu tentoraz rozhodne vydaril.

Koncepty Twin'Run a Twin'Z predznamenali výzor nového Twinga

Zdroj: Tlačová správa