Autoklub ADAC má stále dostatok členov na to, aby bol najväčším v Európe.

Ročný členský príspevok predstavuje pre ADAC príjem 84 eur. Spolu s odchodom štvrť milióna členov teda z pokladničky organizácie odišlo viac ako 23 miliónov eur. ADAC tento výpadok pravdepodobne pocíti na svojom zisku, ktorý v roku 2012 predstavoval 84,9 milióna eur. 

Situácia však nie je úplne zlá. ADAC aj napriek odlivu ostáva vďaka 18 miliónom členov najväčším autoklubom v Európe. Na druhej strane v jeho neprospech hovorí fakt, že mladí nemeckí vodiči sa radšej registrujú do menších autoklubov. ADAC teda spolu s dôverou stratil aj záujem mladých ľudí.

Strata 278 tisíc členov vyzerá na prvý pohľad hrozivo. Celkovo však nejde o tak veľké číslo, aby ohrozilo pozíciu autoklubu ADAC.

ADACu nepomohlo ani to, že jeho vedenie lietalo na dopravných prostriedkoch záchrannej služby.

ADAC sa dostal do problémov potom, ako sa začiatkom roka prevalilo, že roky falšoval výsledky ankety Žltý Anjel. Neskoršie zistenia dokázali, že autoklub dokonca menil poradie jednotlivých značiek, aby sa vyhol dominancii len jedného výrobcu. BMW, VW a Mercedes dokonca všetky získané ocenenia vrátili. 

To však nie je všetko. Vedenie autoklubu údajne využívalo na svoje súkromné cesty letecké dopravné prostriedky záchrannej služby ADAC. Na Slovensku by im to možno prešlo, no Nemci nič také nedovolili. Kvôli škandálom odstúpil koncom januára dlhoročný prezident Peter Mayer. Nové vedenie však evidentne zatiaľ dôveru verejnosti späť nezískalo.

Zdroj: spiegel.de

Prečítajte si aj: Porsche vymení motory v GT3-kách ako reakciu na požiare