Hneď na začiatku by sme mali pripomenúť, že BYD e2 nie je úplne najnovší model. Na trhu je od roku 2019, ale momentálne prešiel rozsiahlou modernizáciou a za pozornosť stojí z dvoch dôvodov.

Prvý je ten, že koncern BYD už začal oficiálne predávať svoje autá v EÚ. Centrálu má v Holandsku, nájdete ho v ďalších jedenástich európskych štátoch a nedá sa veľmi pochybovať o tom, že bude chcieť rozšíriť svoje produkty aj do ostatných kútov starého kontinentu.

Kým v Nemecku či Švédsku čínska firma rozbieha predaj väčších a luxusnejších elektromobilov (limuzínu Han či SUV Tang), východ Európy by BYD mohol osloviť menšími a lacnejšími modelmi, ako je práve modernizovaný typ e2 a podobne veľký a tiež nedávno faceliftovaný model Dolphin, o ktorom si čoskoro povieme viac.

Druhým dôvodom, prečo nás „e-dvojka“ zaujala, je jej základná cena, za ktorú sa začala predávať na domácom čínskom trhu. Stojí 102 800 jüanov, teda v prepočte približne 13 500 eur.

Nepochybujeme o tom, že ak sa tento model objaví aj u nás, taký lacný nebude. Je ale veľmi pravdepodobné, že bude lacnejší ako ktorýkoľvek iný, podobne veľký európsky elektromobil.

Aby ste si trochu urobili predstavu, e2 má dĺžku 4260 mm, šírku 1760 mm, výšku 1530 mm a rázvor náprav 2610 mm. To sú hodnoty takmer identické s Volkswagenom Golf ôsmej generácie a s výnimkou vzdialenosti náprav nezaostávajú ani za nemeckým elektrickým hatchbackom ID.3.

Čína sa v tomto prípade sústredila hlavne na nízku cenu, takže ich auto má pomerne skromný výkon 70 kW, teda 95 koní a maximálny krútiaci moment 180 newtonmetrov. Jeho synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi je zásobovaný energiou z batérie s kapacitou 43,2 kWh. Automobilka tvrdí, že to stačí na dojazd 405 kilometrov, ale ide o veľmi optimistickú normu CLTC, ktorá je mimo, podobne ako stará európska metodika NEDC.

Auto zvláda maximálny nabíjací výkon 40 kW a BYD tvrdí, že v takom prípade nabijete baterku z 30 na 80 percent v priebehu pol hodiny. A čo za spomínanú čiastku dostane čínsky motorista?

Napríklad zadné parkovacie senzory s kamerou, tempomat, volič jazdných režimov, diaľkovo mobilom ovládané automatické parkovanie so vzdialeným štartom, centrálne zamykanie, ESP, dva airbagy, monitorovanie tlaku v pneumatikách, ISOFIX, trakčnú kontrolu, ale tiež bluetooth, digitálne NCF kľúče, kožou čalúnený multifunkčný volant, klimatizáciu s tepelným čerpadlom, 12,8-palcový otočný stredový displej, wifi s pripojením 4G a na 2 roky bezplatne dáta obmedzené na 5 GB za mesiac.

V základe sú potom len oceľové 16-palcové disky a halogénové svetlá, ale drahšia verzia za 14 400 eur už má hliníkové kolesá i kompletne diódové svetlá. Výrobca potom dáva záruku na 6 rokov alebo 150 tisíc kilometrov.

ZA TAKÝTO ELEKTROMOBIL BY SOM BOL OCHOTNÝ ZAPLATIŤ:
  • V základe maximálne 25 tisíc eur. ( 3% )

     

  • V základe maximálne 20 tisíc eur. ( 11% )

     

  • Za 15 tisíc by som o ňom premýšľal, aj keď elektromobily nemusím. ( 68% )

     

  • Čínske auto nesmie do mojej garáže. ( 7% )

     

  • Elektromobil nesmie do mojej garáže. ( 11% )

     

Odpovedalo 227 ľudí  

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: BYD