Batéria s pevným elektrolytom je stále hudba budúcnosti, vyzerá to ale, že už nie príliš vzdialenou. Mercedes ju použil aj v tomto konkrétnom aute, s ktorým vyrazili na trasu z domáceho Stuttgartu do Malmö vo Švédsku. Na konci trasy testovacej posádke ešte ostal dojazd 137 kilometrov.
Aby ste v mapách nemuseli hľadať, aká je vzdialenosť medzi spomínanými mestami, rovno pripomíname, že je to zhruba 1010 až 1050 kilometrov podľa voľby trasy. Auto však zvládlo o niečo viac, kontrétne pri presune prešlo 1205 km bez nabíjania.
Posádka vďaka tomu prekonala predchádzajúci rekord, ktorý držal koncept Vision EQXX na trase Stuttgart-Silverstone, o 3 km. Pochopiteľne ani EQS nie je sériové auto. Navonok síce vyzerá ako štandardný model, ale okrem inštalácie novej batérie prešlo vozidlo ďalšími bližšie nešpecifikovanými zmenami.
Jazdili po diaľnici bez využívania trajektu
Okrem tohto testu konštruktéri skúšali viac možností s týmto novým typom batérii, ako napríklad kratšie jazdy po okolí. Trasa do Švédska viedla po diaľnici A7 a E20, cez Dánsko až do Švédska. Trajekt pritom nevyužívali. Nasadenie takýchto akumulátorov do bežných vozidiel Mercedes-Benz je zatiaľ ešte nejasné, ale očividne nie nereálne, o čom svedčia takéto testy.
zdroj: Mercedes-Benz