Hlavnou hviezdou Mercedesu je aktuálne elektrické SUV GLC, v automobilke sa však intenzívne pracuje na ďalších nových batériových modeloch. Ďalším v poradí je trieda C s technológiou EQ (ako Stuttgart aktuálne premenoval svoje elektromobily), pričom jeho svetová premiéra je naplánovaná na rok 2026.
O chystanom „Céčku“ toho v tejto chvíli veľa nevieme, jeho technickú stránku ale predznamenáva GLC. Aj elektrický sedan konkurujúci BMW i3 je postavený na novej modulárnej platforme MB.EA s 800-voltovou architektúrou, s ktorou SUV zvláda maximálny nabíjací výkon 330 kilowattov.
Zvykajte si
Vzhľad triedy C bude opäť veľmi podobný GLC, minimálne pokiaľ ide o podsvietenú klasicky sa tváriacu masku s osvetleným logom a zrejme nebudeme ďaleko od pravdy, ak dodáme, že aj v zadných svetlách sa objaví motív trojcípej hviezdy, tak ako to vidíte vpredu.
Táto trochu karnevalová svetelná šou sa podľa všetkého postupne stane poznávacím znamením všetkých nových Mercedesov, bez ohľadu na to, či si objednáte elektrický pohon alebo spaľovaciu jednotku. Aj keď v druhom prípade bude tých LED o niečo menej, aby maska mohla plniť svoju primárnu funkciu – teda privádzať vzduch k chladičom a motoru.
Dojazd okolo 800 km
To, že sú GLC a trieda C konštrukciou príbuzní, je známe dávno a rovnako tomu bude aj v prípade novej generácie elektrických verzií. Preto nepochybujeme, že aj sedan dostane 94-kilowattovú trakčnú batériu, ktorá SUV vo verzii 400 4Matic stačí na dojazd 713 kilometrov.
Pre trojpriestorovú karosériu Mercedes avizuje akčný rádius na úrovni 800 kilometrov, aj keď v reálnych podmienkach radšej počítajte s rozpätím od 600 do 650 km, čo sú už pomerne zaujímavé údaje.
A výkony? GLC prichádza v prvej vlne s dvomi elektromotormi a systémovým výkonom 490 koní. Následne majú doraziť ďalšie štyri verzie s pohonom zadných alebo všetkých kolies. Zhruba podobné hodnoty čakajte aj od novej triedy C. Nabíjací výkon by mal byť na hranici 330 kW (ako v SUV), aj keď Mercedes nepochybne bude chcieť dobehnúť mníchovského konkurenta, ktorý Neue Klasse nadelil maximálny nabíjací výkon 400 kilowattov.
zdroj: Mercedes