Nedávno vyšlo najavo, že Mercedes bude od BMW nakupovať spaľovacie motory a generálny riaditeľ značky Ola Källenius zároveň bojuje za zrušeniu zákazu klasických agregátov od roku 2035. To ale neznamená, že trojcípa hviezda nechce pokračovať vo výrobe elektromobilov.
Najnovšie predstavila nástupcu modelu EQC, pričom automobilka sa rozhodla vrátiť k tradičnejšiemu označeniu GLC (s dodatkom „with EQ Technology) a tak trochu i klasickému dizajnu so známou chrómovanou maskou.
800-V architektúra
V tomto prípade môže byť za príplatok podsvietená aj s logom, pričom motív hviezdy sa opäť objavuje v predných i zadných diódových svetlách.
Aj elektrická GLC stojí na novej 800-voltovej architektúre s novou generáciou batérií, v niektorých parametroch ale novinka Mercedesu za hlavným konkurentom zaostáva. Kým BMW iX3 50 xDrive hlási nabíjací výkon 400 kW, využiteľnú kapacitu batérie 108,7 kWh a dojazd maximálne 805 kilometrov, GLC ponúkne v zatiaľ vrcholnom prevedení 400 4Matic nabíjanie výkonom 330 kW, využiteľnú kapacitu 94 kWh a dojazd 713 kilometrov.
Takmer 500 koní
Neskôr potom dorazia ďalšie štyri verzie a zaznamenali sme zatiaľ maximálny akčný rádius 735 kilometrov podľa WLTP.
Kde Mercedes naopak vedie, je systémový výkon 490 koní (iX3 má 469 koní) a má o niečo lepšiu priemernú spotrebu pri nižšom zaťažení – u GLC vychádza rozptyl na 14,9 až 18,8 kWh/100 km, zatiaľ čo BMW uvádza 15,1 až 17,9 kWh/100 km.
Skoro 3-metrový rázvor
GLC má tiež výrazne väčší rázvor ako iX3. Automobilka ohlásila 2972 milimetrov, čo je o 84 mm viac v porovnaní s Mercedesom GLC so spaľovacím motorom a o 75 mm viac ako BMW. V jednej veci sú obe autá naopak rovnaké – mníchovské i stuttgartské elektrické SUV majú maximálnu rýchlosť obmedzenú na 210 kilometrov za hodinu.
Na presné vonkajšie rozmery GLC ešte čakáme, ale za pozornosť stojí tiež kabína. Začnime odzadu. Auto ponúka základný objem batožinového priestoru 570 litrov, sklopením zadných sedadiel dostanete 1740 litrov a frunk má ďalších 128 litrov. Mercedes tiež ohlásil schopnosť ťahať brzdené prívesy s hmotnosťou 2,4 tony.
Metrová uhlopriečka
Vodič a spolucestujúci na prednom sedadle majú k dispozícii obrovský 39,1-palcový displej (99,3 cm!) cez celú šírku palubnej dosky. Je to základ nového multimediálneho rozhrania MBUX Hyperscreen s nepreberným množstvom funkcií či streamovacích služieb, vrátane prístupu k vysielaniu typu Disney+.
O zaujímavú atmosféru na palube sa postará tiež panoramatická strecha Sky Control so 162 svetelnými bodmi napodobujúcimi hviezdnu oblohu a zákazníci si budú môcť priplatiť napríklad za vegánsky paket, ktorý z výbavy vylučuje kožu.
Na vzduchu
Aby sme nezabudli, o vyššiu efektivitu GLC sa stará (okrem iného) tiež dvojstupňová redukčná prevodovka na zadnej náprave, ktorá zároveň dostala riadenie s maximálnym natočením kolies 4,5 stupňa. A keď už spomíname podvozok, auto využíva vzduchové odpruženie z triedy S.
400 4Matic bude postavená na hliníkových diskoch s maximálnym priemerom 21 palcov, v aute je štandardne zabudované tepelné čerpadlo a o bezpečnosť sa stará desať externých kamier, päť radarov a 12 ultrazvukových senzorov. Ak budete chcieť do terénu, môžete využiť režim Terrain Mode, ktorý pomocou kamier vytvára dojem „priehľadnej kapoty“.
Výroba elektrického Mercedesu GLC bude prebiehať v nemeckých Brémach a predaj štartuje v prvej polovici roka 2026.
zdroj: Mercedes