Tvar i funkcia volantu sú od počiatkov moderného motorizmu v podstate nemenné. Veniec je najčastejšie okrúhly, v niektorých autách nezriedka sploštený či „zrezaný“ a občas sa vyskytnú výnimky (ako napríklad Yoke od Tesly), ktoré len potvrdzujú pravidlo. Zvyšok je ale už dekády nemenná konštanta: teda airbag v strede, multifunkčné ovládače a plastové či kožené čalúnenie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Reproduktor vo volante

Dizajnér Alexandre Picard sa rozhodol, že ešte raz objaví Ameriku. Jeho nový návrh síce nestavia koncept volantu na hlavu, stále slúži na natočenie predných kolies pri riadení, doplnkové funkcie však obvyklé nie sú. Picard totiž do stredu integroval reproduktor Bang & Olufsen, ktorý je nad krytom airbagu a po okrajoch pridal ovládacie prvky aj s malými displejmi.

Áno, správne, displejov nie je nikdy dosť a môžu byť aj na volante. Nie sú to však klasické obrazovky na premietanie filmov či navigácie, ale na zobrazenie rôznych piktogramov. Výhodou reproduktoru vo volante má byť nielen lepšie ozvučenie vozidla, ale tiež kvalitnejšie reprodukovaný telefonický hovor či jednoduchšie a presnejšie hlasové ovládanie. Čo na podobnú novinku hovoríte? Je to podľa vás nezmysel odvádzaúci pozornosť od šoférovania alebo dobrý nápad?

Zdroj: yankodesign