"Výzvou pre nás bolo, že ľudia chodia často k predajcom iba dohodnúť sa na cene. Z internetu už vedia všetko, čo chceli o aute vedieť. My im ale chceme dať lepší zážitok z návštevy dílera. Chceme, aby prišli konzultovať veci ohľadom auta a nielen hľadali na internete."
Audi virtualna realita

Svoje budúce auto si budete môcť obzrieť aj na Mesiaci

Dôvodom, prečo by mali ľudia namiesto pokojného konfigurovania doma uprednostniť návštevu predajcu, by malo byť to, že si môžu nimi nakonfigurované auto pozrieť v reálnej veľkosti a dokonca rôznych prostrediach. Pomocou systému virtuálnej reality sa budete môcť voľne prejsť okolo vami navoleného auta, ale aj nahliadnuť do interiéru. Systém obsahuje kompletnú ponuku typov a modelov značky a všetky kombinácie farieb, diskov, výbav, čalúnenia a podobne. Ukáže vám teda presne, ako bude vyzerať auto podľa vašich predstáv. No okrem auta samotného si budete môcť zvoliť aj svetelné podmienky a prostredie, v ktorom chcete auto vidieť. To znamená, že si ho môžete prezrieť napríklad v Paríži, na Islande, alebo na Mesiaci.

Virtuálna realita v predajňach Audi už čoskoro

Audi začalo s prototypovým testovaním systému virtuálnej reality ešte v roku 2014. Dnes je už na prahu uvedenia do bežnej praxe. Momentálne totiž systém už testuje 6-predajcov v Nemecku. Predajcovia majú dve verzie virtuálnej reality. Prvá, kompaktná, je určená pre menšie priestory a zákazník pri nej sedí na stoličke. Druhá vyžaduje priestor približne 5 m2 a zákazník sa môže počas prehliadky voľne pohybovať okolo auta. Čo sa týka hardvéru, Audi používa dva typy zariadení: HTC Vive a Oculus Rift. Z nich na konci testovacej fázy vyberie to lepšie a to poputuje ku všetkým predajcom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zámer jasne opísal aj Marcus Kühne, z divízie digitálneho predaja: "Výzvou pre nás bolo, že ľudia chodia často k predajcom iba dohodnúť sa na cene. Z internetu už vedia všetko, čo chceli o aute vedieť. My im ale chceme dať lepší zážitok z návštevy dílera. Chceme, aby prišli konzultovať veci ohľadom auta a nielen hľadali na internete. Virtuálna realite je invazívna, emocionálna a nečakaná."

Zdroj: autocar