Audi sa v roku 2026 stane dodávateľom pohonných jednotiek pre monoposty F1. „Mám radosť, že môžem v šampionáte Formuly 1 privítať Audi. Ikonickú značku a priekopníka technologických inovácií,“ uviedol prezident F1 Stefano Domenicali.

Motoristický šport je neoddeliteľnou súčasťou DNA Audi,” poznamenal predseda predstavenstva Audi, Markus Duesmann, s tým, že „F1 je pre značku globálnou scénou a zároveň veľmi náročným vývojovým laboratóriom. S novými pravidlami je teraz ten správny čas, aby sme sa zapojili.“

Od roku 2026 hybridy a tzv. „pokročilé udržateľné palivo“

Markus Duesmann tým zároveň dáva odpoveď na otázku, prečo si na vstup Audi do cirkusu F1 počkáme práve štyri roky. Dôvodom sú nové technické pravidlá pre pohonné jednotky, ktoré začnú platiť v roku 2026 a už skôr ich schválila Svetová rada motoristického športu, teda orgán FIA.

Nové predpisy berú na zreteľ nielen ekologickú stránku veci, často balenú do slov ako „udržateľnosť“, ale zároveň sa FIA snažila touto zmenou prilákať aj nové automobilky, ako je napríklad koncern Volkswagen. Ten sa rozhodol, že do sveta motoristického športu F1 nevstúpi priamo, ale voľba padla na značku Audi.

Aj Duesmann zdôrazňuje, že práve nové pravidlá predstavujú ideálnu príležitosť pre Ingolstadt na vstup do F1. Vývoj pritom prebieha pod hlavičkou divízie Audi Sport v nemeckom Neuburgu na Dunaji, ktorý leží len pár kilometrov západne od domovského mesta značky. Pre projekt pohonnej jednotky založila automobilka samostatnú spoločnosť, ktorá je 100-percentnou dcérskou firmou spomínaného športového oddelenia.

Pridá sa aj Porsche

Zaujímavosťou je, že od roku 2026 vyšle Volkswagen do F1 aj druhú koncernovú značku – okrem Audi aj Porsche. Najvyššie vedenie ich však prekvapivo nenechá spolupracovať. Obe firmy vyvijajú vlasné motory a nebudú spoliehať na nápady tohto druhého. „Ako si viete predstaviť, prebehla k tomu veľká diskusia,“ naznačuje čosi o rivalite Duesmann.

Nakoniec však podľa šéfa Audi existovali dostatočné silné argumenty, aby vznikli dva samostatné projekty, „pretože naše značky majú množstvo vlastných fanúšikov a svoj osobitný charakter,“ vysvetľuje Duesmann. „Okrem toho budeme súťažiť s rôznymi tímami a pohon musí byť špeciálne prispôsobený podvozku,“ uzavrel túto debatu Markus Duesmann.

A pretože Alfa Romeo najnovšie oznámila ukončenie spolupráce s tímom Sauber (od roku 2024), zdá sa, že očakávanej spolupráci s Audi nič nestoji v ceste. Mimochodom, v prípade Porsche sa najčastejšie skloňuje partnerstvo s Red Bullom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov