BMW dnes predáva drvivú väčšinu vozidiel s automatickou prevodovkou. Automat od ZF je skutočne skvelý a na bežné jazdenie pre mnohých lepší ako manuál. V športovo ladených modeloch to však niekedy chce manuálne radenie, kde práve značka z Mníchova vychádzala zákazníkom v ústrety ako jediná z nemeckej prémiovky Audi, BMW a Mercedes-Benz.

Avšak pri jednej verzii sa tak zatiaľ nestalo. Bol ním roadster Z4, ktorý si so šesťvalcom ten manuál priam pýtal. BMW dlho odolávalo a do generácie G29 od roku 2018 manuál k šesťvalcu neponúkalo. Dočkali sme sa až dnes, prakticky 6 rokov po začiatku predaja tejto generácie Z4. Uvidíme, ako dlho ostane ešte táto G29 v predaji, podľa bežného životného cyklu by mala budúci rok skončiť a nástupca sa zatiaľ vôbec nečrtá.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Bežný model to však tiež nie je. Na to, aby ste dostali trojlitrový šesťvalec s manuálom, musíte si vybrať verziu Pure Impulse edition. Tá vznikla špeciálne pre Európu a USA, dostala napríklad 19-palcové disky vpredu a 20-palcové vzadu. K tomu sú tu lesklé prvky exteriéru Shadowline a exkluzívne laky Frozen Deep Green či Sanremo Green. Vnútri je kožené čalúnenie Vernasca v oranžovo-hnedej farbe Cognac s čiernym M lemovaním.

S manuálom pomalšie na 100 km/h

A technické údaje? Trojlitrový radový benzínový šesťvalec má 250 kW (340 koní), 500 Nm a s manuálom zrýchli na 100 km/h za 4,6 sekundy. Naproti tomu verzia s automatom má tento údaj lepší o 0,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je samozrejme elektronicky obmedzená na 250 km/h. Rozdiel je tiež v pohotovostnej hmotnosti, manuál ušetril 15 kg a má 1550 kg.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V Nemecku auto začína na cene 75 300 eur, čo je v porovnaní so Z4 M40i s automatom 6 tisíc eur viac. Treba však brať do úvahy lepšiu výbavu a špeciálny lak, čím sa rozdiel zmenší na približne 2200 eur. Stále to nie je málo, obzvlášť keď ste v minulosti priplácali za automat a nie opačne.

Zdroj: BMW