No, dôvod je jednoduchý. Práve tam totiž mníchovská značka postavila továreň a aktuálne začala aj vyrábať elektrický model iX3. Táto fabrika má byť orientovaná na elektrické modely a iX3 je zároveň prvým z novej generácie vozidiel postavených na platforme Neue Klasse, ktoré tu budú produkovať.
BMW v prípade iX3 vo verzii 50 xDrive deklaruje dojazd do 805 km (ak uvedú na trh jednomotorovú verziu s rovnakou batériou, tak sa dojazd určite ešte predĺži). Rekordná jazda bola teda „len“ o 200 km dlhšia, ako deklarovaný dojazd podľa WLTP. Kapacita akumulátora je 108,7 kWh a po 1007,7 km im v batérii ostávali ešte 2 %. To by malo stačiť na ďalších približne 15 až 20 kilometrov jazdy.
Takto by asi nikto nejazdil
Ako asi tušíte, BMW sa snažilo cestu naplánovať čo najefektívnejšie. Vodič sa teda vyhol diaľniciam, mal obuté 20-palcové disky miesto 21- či 22-palcových a nevyužíval ani klimatizáciu či kúrenie. To, že posádka neplánovala zapnúť svetlomety, aj keď ich potom navečer už zapla, či nevyužívala rádio, to už sú naozaj malé rozdiely, ktoré by toľko nezavážili. Najväčším „žrútom“ by bola aj tak klimatizácia či kúrenie. Nikto nepredpokladá, že bežný majiteľ iX3 by sa vydal na takúto „strastiplnú“ cestu, ale už udávaný dojazd 805 km je naozaj viac ako slušné číslo.
zdroj: BMWBlog











































