Prvý sériový automobil na platforme Neue Klasse je klasické SUV a čoskoro k nemu pribudne tradičný sedan s označením i3. Okrem tejto novinky je tu tiež niekoľko ďalších zaujímavostí, ktoré by ste mali vedieť. Ale poďme na to postupne a pozrime sa najprv na exteriér.

Inšpirácia z minulosti

Ako prvé jednoznačne zaujmú nové dizajnové „ľadvinky“, ktoré sú orientované vertikálne a odkazujú na staré modely Neue Klasse zo 60. rokov minulého storočia. Keďže ide o elektromobil, ktorý nepotrebuje veľa chladiaceho vzduchu, je okolo tejto masky plný plast, ktorý prechádza k hlavným svetlometom. Tie majú za vzor moderné BMW, dizajnový podpis ale nie je taký jednoznačný, ako tomu bolo v minulosti.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Automobil má dĺžku 4782 mm a rázvor 2897 mm, teda v interiéri by malo byť dostatok miesta. Pohotovostná hmotnosť tejto konkrétnej dvojmotorovej verzie 50 xDrive bude na úrovni 2285 kg bez vodiča a batožiny, plusom však bude koeficient odporu vzduchu Cd len 0,24. Základom budú 20-palcové disky, za príplatok vám BMW predá aj 21 či 22-palcové kolesá.

Zmeny v interiéri

Ešte radikálnejšie zmeny nájdete v interiéri. V prvom rade ide o nové ovládacie rozhranie Panoramic iDrive, využívajúce operačný systém BMW Operating System X. Spája displeje, dizajn svetla a zvuku, to všetko výstupu v podobe signálov špeciálne vytvorených pre Neue Klasse. Okrem stredového displeja pribudol širokouhlý displej pod čelným sklom rozprestierajúci sa po celej šírke vozidla. Na ňom nájdeme aj bežné údaje ako rýchlosť či dáta z navigácie. Za príplatok zákazník dostane aj 3D head-up displej, ktorý bude premietať na cestu informácie s priestorovu hĺbkou.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

O pohon vozidla sa stará šiesta generácie systému eDrive, v tomto prípade ako 50 xDrive. Spoločný systémový výkon dvojice elektromotorov bude 345 kW (469 koní) a 645 Nm. Na 100 km/h zrýchli za 4,9 sekundy a maximálna rýchlosť bude obmedzená na 210 km/h. Predný elektromotor je asynchrónny, má kompaktné rozmery a maximálny výkon 123 kW (167 koní). Ten zadný synchrónny s budením zas poskytne vyššiu účinnosť a 240 kW (326 koní).

Batériu s využiteľnou kapacitou 108,7 kWh bude možné nabíjať jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom 400 kW, palubná nabíjačka na striedavý prúd má buď 11 kW alebo za príplatok 22 kW. Z 10 na 80 % BMW v ideálnych podmienkach deklaruje čas 21 minút. Za 10 minút by ste mali byť schopný nabiť auto na dojazd od 309 do 372 km. Spotreba by sa mala pohybovať od 15,1 do 17,9 kWh a dojazd vychádza podľa WLTP od 679 do 805 km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Novinku bude možné využívať aj ako mobilnú powerbanku vďaka funkcii V2L, môžete ňou napájať domácnosti (V2H) alebo vracať časť energie do siete (V2G). U nás si ešte novinku konfigurovať nemôžeme, ale pri pohľade na nemecké stránky vieme, že nové BMW iX3 začína na cene 68 900 eur a za M Sport dáte minimálne 72 700 eur.

zdroj: BMW