Čo sa týka spomínaného Nemecka, za najvýhodnejšiu cenu môžete natankovať vo večerných hodinách, konkrétne v čase medzi 21. a 22. hodinou. Najdrahšie palivo nájdete naopak na nemeckých čerpačkách predovšetkým v ranných hodinách - ceny palív dosahujú vrchol konkrétne o 7. hodine. Následne štatisticky padajú nadol okolo 9. hodiny, čo sa dá pripísať menšiemu pohybu motoristov na cestách po tom, ako sa veľa ľudí odvezie autom do práce, resp. ním dopravia deti do školy.

Pumpári v Nemecku prepisujú cenovky aj viackrát počas dňa a historické dáta ukazujú, že ceny vyskočia smerom nahor viackrát: zhruba okolo 10., 13. ,16. či 18. hodiny, no už nedosiahnu rovnaký vrchol ako ráno. Zároveň platí, že dlhšie ako do 22. hodiny sa Nemcom s tankovaním čakať neoplatí, keďže cena sa v noci štatisticky opäť pohne smerom nahor.

Rozdiel v cene paliva počas rôznych časov dňa môže byť aj 9 centov, upozorňuje najväčší nemecký motoristický klub ADAC. Pri 50 litroch by ste tak dokázali ušetriť 4,5 eura.


 

Pre porovnanie, iná je situácia v susednom Rakúsku, kde môžu benzínky ceny zvyšovať iba raz denne, a to o 12. hodine.

Znižovať ich môžu čerpačky kedykoľvek podľa ľubovôle. Tamojší motoristický klub ÖAMTC odporúča tankovať  v čase pred 12. hodinou, keďže vtedy sa to vraj podľa skúseností vyplatí najviac.

Slovnaft: Ceny počas dňa takto nemeníme

Ako je to so zmenami cien palív na Slovensku? Spýtali sme sa najväčej slovenskej siete benzíniek, spoločnosti Slovnaft. "Cena sa v našom prípade mení s odstupom dní a nie hodín, takže počas dňa má zákazník jednu cenu," uviedol hovorca a riaditeľ komunikácie Slovnaftu Anton Molnár.

Cena sa v našom prípade mení s odstupom dní a nie hodín, takže počas dňa má zákazník jednu cenu. Anton Molnár, šéf komunikácie Slovnaftu

Čo sa týka určovania cien tankovania, v zahraničí začínajú pumpári čoraz viac experimentovať s umelou inteligenciou. Slovnaft odkazuje, že umelú inteligenciu už tiež využíva, no pre svoj zákaznícky program.

"Využitie prvkov umelej inteligencie sa postupne deje v rámci vývoja pri spracovaní údajov súvisiach so zákazníckym správaním a vyhodnocovaním preferencií užívateľa," popisuje hovorca Slovnaftu.

V tomto prípade má firma na mysli najmä zákaznícky program Slovnaft Move. Zámerom je podľa Molnára "cielenejšie dávať odmeny, zľavy, výhry a atraktívnejšie tak rozvíjať vzťah s našimi zákazníkmi".

Zdroj: ADACÖAMTC / foto: cz.depositphotos.com

Aká je vaša skúsenosť s dynamicky sa meniacimi cenami palív? Podeľte sa s nami o vaše postrehy v diskusii.